Onze belofte is een inclusieve stad, waar iedereen gelijkwaardig is. En waar iedereen niet alleen mag meedoen, maar ook mee kan beslissen. Er zijn genoeg beleidsnota’s over geschreven. Het is tijd voor actie. We rekenen af met elke vorm van discriminatie, uitsluiting en intolerantie en staan pal voor de veiligheid van alle Amsterdammers.

Onze 5 belangrijkste maatregelen:

• Arbeidsmarkt discriminatie wordt hard aangepakt. De werkvloer moet inclusiever, beginnende bij de gemeente zelf.
  • Vrouwen en LHBTQIA+’ers ervaren dagelijks onveiligheid op straat.  Dat is volstrekt onacceptabel. Daarom investeren we extra in betere handhaving en aanpak van de daders.
  • We zorgen ervoor dat mensen met een beperking zelfstandig gebruik kunnen maken van de openbare ruimte.
  • We zorgen dat Amsterdammers zich bewust zijn van de verschillende verhalen uit onze geschiedenis. Keti Koti op 1 juli moet een algemeen erkende feestdag worden.
  • De gemeente Amsterdam voert een partnerschapsverlof in van twee maanden voor de partners van net bevallen mensen.