Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Op deze pagina bundelen we alle informatie over de mogelijkheden voor leden en sympathisanten van PvdA Amsterdam om actief te zijn (in de voorbereidingen) voor de gemeenteraadsverkiezingen voor 2018.

Campagne voeren

Meedoen aan de campagne voor de 2018 gemeenteraadsverkiezingen? Kijk hier wat er allemaal mogelijk is! Je kunt terecht bij je eigen afdeling in jouw stadsdeel of neem contact op met bestuurslid Amel Namane: amel.namane@bestuurpvdaamsterdam.nl.

Koersverkenning

Alle informatie over de Koersverkenning staat op deze pagina. In april 2017 spraken de leden van PvdA Amsterdam over het stuk. Meer weten? Bestuurslid Ahmed Ali vertelt je er graag over: ahmed.ali@bestuurpvdaamsterdam.nl

Lijsttrekkersverkiezing

PvdA Amsterdam organiseert een lijsttrekkersverkiezing voor de zomer van 2017. Alle informatie daarover vind je op deze pagina.

Kandidaatstelling gemeenteraad & leergang

Kennismaken met het raadswerk, trainen om vaardigheden te ontwikkelen en/of je kandidaatstellen? In dit memo (vastgesteld in de ALV van 12 april 2017) lees je er alles over! Meld je snel aan, of benader voor meer informatie bestuurslid Marian Konijn. Weten wie er in de kandidaatstellingscommissie zitten? Kijk hier.

Verkiezingsprogramma

In november 2017 stellen we het verkiezingsprogramma vast. Tijdens de ledenvergadering van april is toegelicht hoe dit document tot stand komt. Bekijk hier de notitie en zie hier wie in de commissie zitten. De leden hebben ook deze motie aangenomen, waarin wordt opgeroepen om jongeren te betrekken.

Overzicht van besluiten

Over de voorbereidingen heeft de algemene ledenvergadering van PvdA Amsterdam in maart 2016 deze besluitnotitie vastgesteld. Op de algemene ledenvergadering van april 2017 zijn allerlei aanvullende besluiten genomen.

Algemene vragen? Neem contact op met het bestuur of voorzitter Herman Wiersema.