24 oktober 2017

Met John de Wolf op pad tegen ouderenwerkloosheid

Fruitful Office

Afgelopen week ging ik met de raad op werkbezoek bij Fruitful Office, een prachtige sociale firma die in korte tijd is gegroeid tot een organisatie met meer dan 100 mensen. Dit bedrijf bezorgd  lekkere en gezonde fruitpakketten bij bedrijven in heel Nederland. Een succesformule. De ambassadeur ouderenwerkloosheid 50+ John de Wolf was er ook bij. Een bijzondere ontmoeting!

Ambassadeur ouderenwerkloosheid John de Wolf

De Wolf opent deuren die anders gesloten blijven. Met een enthousiasmerende aandacht voor oudere medewerkers trekt hij rond langs bedrijven. En dat is hard nodig. Ik heb al vaak in de raad om extra inzet gevraagd om oudere werklozen aan het werk te helpen. Helaas zijn er nog steeds te veel vooroordelen. ‘Ouderen zijn te duur, zijn vaak ziek en niet flexibel’. Deze vooroordelen moeten we hard bestrijden door werkgevers te verleiden. De Wolf spreekt hierover met directeuren en de Amsterdamse aanpak brengt ook ondernemers direct in contact met oudere werkzoekenden.

Ouderen zijn juist goede en verantwoordelijke werknemers

Op bezoek bij Fruitful Office

Het mooie van de Fruitful Office is dat zij juist heel graag 50 plussers in dienst nemen. Want het zijn goede chauffeurs en hebben een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Daarom is een kwart van de medewerkers ouder dan 50. Een bedrijf en ondernemer om als Amsterdam trots op te zijn! Wat mij betreft hartstikke belangrijk, want ook 50+ werkzoekenden willen graag aan het werk. Met een extra duwtje en begeleiding kunnen we ze verder helpen.

Meer lezen over de PvdA en ons beleid ten aanzien van ouderen, ouderenwerkloosheid en eenzaamheid? Hier lees je over de Amsterdamse Aanpak tegen Eenzaamheid. Heb je zelf goede ideeën over hoe we dit probleem kunnen aanpakken? Schroom dan niet om die met ons te delen via de mail of sociale media. We zijn altijd op zoek naar goede mensen en nieuwe oplossingen!

Waar ben je naar op zoek?