Door Marjolein Moorman op 2 februari 2015

Vóór investeren in onderwijs, maar wel doeltreffend

PvdA Amsterdam steunt investeringen in het onderwijs om de kwaliteit nog meer te verhogen, maar is zeer kritisch over de doeltreffendheid van de plannen die onlangs door wethouder Kukenheim werden gepresenteerd. Dat stelde fractievoorzitter Marjolein Moorman afgelopen vrijdag in Park Politiek, de politieke talkshow van AT5 en Parool. In het programma werd onder andere gesproken over de plannen van wethouder Kukenheim om lerarenbeurzen en scholenbeurzen op aanvraag beschikbaar te maken.

Moorman: ‘Ik heb veel vragen bij de nieuwe plannen van de wethouder, maar de belangrijkste vraag lijkt me waarom er geen voorwaarden of criteria aan de lerarenbeurs worden gesteld. Juist bij een belangrijk onderwerp als onderwijs, vind ik het van belang dat we goed opletten waar het geld naartoe gaat en of dat ook effect oplevert.’

Daarnaast zette Marjolein Moorman vraagtekens bij de vervanging van leraren op het moment dat zij zelf op cursus zijn. Volgens VVD-raadslid Toonk kan de cursus het beste in eigen tijd gedaan worden, volgens D66-raadslid Kwint moet die vervanging uit het opleidingsbudget bekostigt worden.

Kijk de uitzending van Park Politiek hier terug:

Marjolein Moorman

Wethouder Marjolein Moorman heeft de portefeuilles Onderwijs, Armoede en Schuldhulpverlening. Hiervoor was ze fractievoorzitter en Universitair Hoofddocent Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Marjolein heeft Communicatiewetenschappen gestudeerd en is gepromoveerd. Kijk ook eens op www.marjoleinmoorman.nl “Amsterdam is voor mij de mooiste stad op aarde. Een thuis voor 800.000 Amsterdammers. Ik wil dat in Amsterdam iedereen de

Meer over Marjolein Moorman