Door Tom Leenders op 28 april 2021

PvdA regelt na stroomstoot nieuwe laptops voor statushouders

Rook uit de TV en opladers, magnetrons en laptops kapot. Het overkwam enkele bewoners begin april op Startblok Elzenhagen in Noord. De reden? Een stroomstoot van 400 volt veroorzaakt door een bouwfout in het complex. Eigen Haard gaat de schade uiteindelijk vergoeden, maar drie Amsterdamse statushouders hadden op korte termijn al nieuwe laptops nodig om hun studie te kunnen blijven volgen. Ons duoraadslid Tom Leenders besloot te helpen en in actie te komen. Met succes!

Na een oproep onder leden van de PvdA Amsterdam, ontving Leenders vrij snel een bericht van een gulle gever die verder anoniem wil blijven waarna de laptops aangeschaft konden worden. Gisteren op Koningsdag overhandigde Leenders de laptops aan de drie gedupeerde statushouders: “Ze waren er erg blij mee,” aldus Leenders. “Nadat hun laptops crashten, hebben ze wekenlang hun colleges via hun telefoon moeten volgen. Dat is natuurlijk niet ideaal. Ik ben daarom blij dat wij als PvdA ze hiermee hebben kunnen helpen en ik wens hen veel succes met het vervolg van hun studie. Daarnaast hoop ik dat Eigen Haard alle andere schade snel vergoedt en dat ze hun woningen dusdanig verbeteren zodat dit nooit meer gebeurt.”

Tom Leenders

Tom Leenders is duoraadslid bij de fractie van de PvdA Amsterdam met als belangrijkste portefeuilles Wonen & Bouwen, Ruimtelijke Ordening en de Digitale Stad.

Meer over Tom Leenders