Onze beoogd bestuurders in de stadsdelen

Door Herman Wiersema op 23 mei 2018

Op donderdag 24/5 wordt het coalitieakkoord van GroenLinks, D66, PvdA en SP in Amsterdam gepresenteerd. Vandaag worden de bestuurders bekend gemaakt die de komende jaren aan de slag gaan met onze ambities voor de stad.

Naast wethouders Marjolein Moorman en Sharon Dijksma, zijn er vier bestuurders door de PvdA te benoemen in de stadsdelen. Het zijn Jeroen van Berkel in West, Tanja Jadnanansing in Zuidoost (voorzitter) en Maarten Poorter in Oost (voorzitter). Onze bestuurder in Zuid wordt nog geselecteerd, zie dit bericht. In Nieuw-West draagt GroenLinks PvdA’er Emre Ünver voor, een goeie keuze want de afgelopen twaalf jaren was hij voor de PvdA een veelzijdig en gewaardeerd gemeenteraadslid. Veel succes Jeroen, Tanja, Maarten & Emre!

PvdA Amsterdam is trots op de bestuurders die de komende jaren aan de slag gaan. Samen met de twintig stadsdeelcommissieleden en onze vijf raadsleden in de gemeenteraad hebben we een topteam om Amsterdam de komende jaren sterker en socialer te maken.

Herman Wiersema

Herman Wiersema (geboren in 1978 in Bedum) werkt bij een gemeente in de provincie Utrecht. Sinds 2011 was hij voorzitter van PvdA Amsterdam West, in november 2014 voorzitter van PvdA Amsterdam. Hij is bevlogen over de PvdA-vereniging en haar leden, en wil graag bijdragen aan een sterke politieke beweging in Amsterdam, waarin de sociaal-democratische waarden

Meer over Herman Wiersema