Marijn van Ballegooijen naar Amstelveen, belangstellingsregistratie DB-rol Zuid geopend

21 mei 2018

Marijn van Ballegooijen is voorgedragen als wethouder in de nieuwe coalitie van Amstelveen. PvdA Amsterdam feliciteert hem en de buurgemeente van harte met deze stap.

Marijn was de afgelopen jaren een betrokken en gewaardeerd bestuurder, verantwoordelijk voor de sociale portefeuille in het dagelijks bestuur van Zuid. Met zijn persoonlijke manier van samenwerking met mensen, buurten en organisaties heeft hij kansen vergroot, afstanden verkleind en armoede bestreden. Eerder was hij fractievoorzitter in de deelraad van Zuid.

De gemeenteraadsfractie was van plan om Marijn voor te dragen als dagelijks bestuurder in stadsdeel Zuid voor de periode 2018 – 2022. Vanwege zijn vertrek naar Amstelveen ontstaat daar nu alsnog een vacature.

Van 21 tot en met 25 mei kunnen mensen met belangstelling voor deze bestuurlijke rol zich melden bij [email protected]. Daarvoor geldt de procedure zoals die in april werd gevolgd. Bij de selectie van de voordracht kan de adviescommissie ook putten uit de kandidaten die zich in april al meldden voor een bestuurlijke rol. Daarover worden zij geïnformeerd.