30 oktober 2019

De PvdA op de onderwijsstaking op de Dam! #HartjeLeraar

De #onderwijscrisis groeit door het #lerarentekort met de dag. Scholen zijn genoodzaakt klassen naar huis te sturen, over te gaan tot vierdaagse schoolweken en dreigen over een paar jaar kinderen pas vanaf 5 jaar aan te kunnen nemen. En het allerergste is: de #onderwijscrisis manifesteert zich het meest op de plekken waar goed onderwijs het hardste nodig is. De kansenongelijkheid die het met zich meebrengt kunnen, mogen en willen wij als sociaaldemocraten niet accepteren.

Daarom stond de PvdA Amsterdam op woensdag 6 november 2019 zij aan zij met de leraren bij de #onderwijsstaking op De Dam in Amsterdam. Met vele vrijwilligers, borden, taartjes én een vlammende wethouder Marjolein Moorman op het podium maakten we het kabinet duidelijk dat er nú structureel geïnvesteerd moet worden in het onderwijs om een eerlijke toekomst voor al onze kinderen. Bekijk hieronder de aftermovie, een deel van Marjolein haar speech én de mooiste foto’s.

Klik hier voor de aftermovie van de #onderwijsstaking in Amsterdam

Klik hier voor het slot van de speech van Marjolein Moorman tegenover 10.000 demonstranten

Hieronder nog enkele mooie foto’s van onze actievoerende vrijwilligers: