Door Marjolein Moorman op 22 mei 2015

Meer keuzevrijheid, meer gemengde scholen

‘Kinderen zouden samen naar school moeten gaan om elkaar te ontmoeten , van elkaar te leren door samen op te groeien, maar onderwijswethouder Simone Kukenheim (D66) heeft bij haar aantreden een streep gezet door het anti-segregatiebeleid voor het onderwijs. In het Parool van 21 mei zegt zij hierover: “Keuzevrijheid vinden wij erg belangrijk. Wij willen daar als overheid niet te sturend in zijn.” Zij schetst hiermee een valse tegenstelling, want het is niet óf segregatie bestrijden óf keuzevrijheid. Sterker nog, door segregatie te bestrijden, vergroot je juist keuzevrijheid van ouders.’

Dat schrijft fractievoorzitter Marjolein Moorman vandaag op The Post Online. Haar hele artikel lezen?

Marjolein Moorman

Marjolein Moorman is onze wethouder Onderwijs, Armoede, Schuldhulpverlening en Jeugdzorg en was de lijsttrekker van de PvdA Amsterdam bij de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022. De strijd voor gelijke kansen staat centraal in alles wat zij doet. Wil jij alles over haar weten? Bezoek dan haar website www.marjoleinmoorman.nl Marjolein haar verhaal voor Amsterdam   Marjolein haar

Meer over Marjolein Moorman