Door op 10 juni 2014

Slechte ervaringen met verstrekker medische hulpmiddelen? Meld het ons!

Tienduizenden hulpbehoevende Nederlanders die afhankelijk zijn van medische hulpmiddelen hebben last van slechte service, lange wachttijden en ondeskundig personeel. Dit berichtte de Volkskrant vorige week. Vandaag schrijft het Parool over problemen hiermee in Amsterdam. De PvdA Amsterdam roept Amsterdammers die hier ook problemen mee hebben op zich te melden.

Raadslid Maarten Poorter: ‘De dienstverlening aan mindervalide Amsterdammers moet in orde zijn. Het is voor mensen die bijvoorbeeld een scootmobiel nodig hebben van levensbelang dat zij hier van op aan kunnen. Alle Amsterdammers verdienen het om mobiel te zijn. Juist om zaken als eenzaamheid te bestrijden.’

Poorter: ‘De gemeente wordt straks verantwoordelijk voor nog meer zorg. Aan ons de plicht om te zorgen dat we goede contracten afsluiten die niet alleen maar draaien om de laagste prijs, maar waar juist de kwaliteit voorop staat. Daarom hoor ik graag van Amsterdammers wat hun ervaringen zijn met verstrekkers van medische hulpmiddelen. Dat helpt ons om de beste keuzes te maken en op te treden als het fout gaat.’

Heeft u slechte of juiste goede ervaringen met een verstrekker van medische hulpmiddelen en wilt u deze delen? Neem dan contact op met de PvdA Amsterdam via [email protected]