Door op 9 september 2014

Een betere ouderenzorg voor Amsterdam

MaartenDe PvdA vindt dat Amsterdam een betere ouderenzorg verdient. Het heeft daarom samen met Groenlinks, CDA en de Partij van de Ouderen een initiatiefvoorstel ingediend waarin het pleit voor een kwaliteitsaanpak. Deze aanpak moet tot stand komen door een actievere rol voor de gemeente om samen met zorginstellingen, woningcorporaties en zorgverzekeraars, de komende jaren problemen in instellingen te voorkomen en langer thuis wonen mogelijk te maken.

In het Parool zegt PvdA-raadslid Maarten Poorter: ‘Wij hebben gezien dat mensen niet op tijd zorg kregen en dat medicijnprotocollen niet worden nageleefd. Dat kan gevaarlijk zijn.’

Niet alleen pleit het voorstel voor een kwaliteitsaanpak in de zorg, maar het benadrukt ook het belang van het versneld creëren van seniorenwoningen. Ouderen blijven het liefst zo lang mogelijk thuis wonen, maar daarvoor is het wel noodzakelijk dat er voldoende woningen beschikbaar zijn voor hen.

Parool-Ouderenzorg-2014-09-09-14.07.40.