Werkgroep ‘De Inclusieve Stad’

28 juli 2023

De Partij van de Arbeid is altijd een voorloper geweest op het gebied van diversiteit en inclusie. Al meer dan 75 jaar zijn de principes van solidariteit, rechtvaardigheid en gelijkheid de basis voor de strijd die wij voeren tegen het onrecht waar minderheden in onze samenleving mee worden geconfronteerd. Met name in Amsterdam hebben we een progressieve traditie die ervoor heeft gezorgd dat mensen van alle achtergronden en levensbeschouwingen bij ons welkom zijn en in hun kracht worden gezet. En met resultaat: onze fractie is echt een afspiegeling van de stad. Maar progressief en inclusief denken, betekent blijven ontwikkelen. Daar draagt de werkgroep De Inclusieve Stad graag aan bij, door bijeenkomsten te organiseren waarbij we het thema inclusie en diversiteit koppelen aan verschillende maatschappelijke vraagstukken.

Meedoen

Wil je actief worden voor de partij en meedenken over hoe we deze strijd in Amsterdam verder vorm geven? Meld je dan aan voor de werkgroep De Inclusieve Stad.

Wat ga je doen?

We organiseren bijeenkomsten zoals politieke cafés en masterclasses, die bijdragen aan bewustwording en discussie in de stad. We gaan in gesprek met Amsterdammers over de zorgen die zij hebben en onderzoeken de problematiek. En we zijn een sparringpartner voor onze raadsleden in de gemeenteraad die zich met deze thematiek bezighouden.

Met wie?

De werkgroep trekt samen op met het netwerk diversiteit van GroenLinks. Daarnaast onderhouden we contact met het Landelijke netwerk diversiteit. Ook niet-leden zijn van harte welkom bij de werkgroep, zolang je affiniteit hebt met ons gedachtegoed.

Wil je actief worden voor het netwerk? Stuur dan een bericht naar ons bestuurslid Hanan Laamarti: [email protected]. Vertel kort wat over je achtergrond en je motivatie om actief te worden.

Aanmelden kan tot en met woensdag 6 september 2023!

Op 6 oktober organiseren we een gezamenlijke Kick-Off met GroenLinks Amsterdam