Door Marjolein Moorman op 9 september 2015

Vluchtelingen welkom in Amsterdam

Amsterdam moet er alles aan doen om meer plekken voor vluchtelingen in Amsterdam beschikbaar te maken. Namens de voltallige gemeenteraad diende PvdA-fractievoorzitter Marjolein Moorman daartoe een motie in. Zowel de raad als het college toonde zich eensgezind in zijn gevoel voor urgentie en zijn bereidheid om hier werk van te maken.

In de gemeenteraad werd onder andere de intentie uitgesproken om meer huisvesting voor vluchtelingen met een verblijfsvergunning te creëren. Doordat veel van deze zogenoemde ‘statushouders’ op dit moment nog in het asielzoekerscentrum moet wonen, ontstaan in die centra vrije plekken voor nieuwe vluchtelingen en komt de doorstroming op gang.

Moorman: ‘Bij een stad die als wapenspreuk Heldhaftig, barmhartig en vastberaden draagt, mag je verwachten dat die ook zijn verantwoordelijkheid neemt. Ik hoop dat de hoofdstad op deze manier ook een voorbeeld kan zijn voor andere gemeentes in Nederland.’

Marjolein Moorman

Wethouder Marjolein Moorman heeft de portefeuilles Onderwijs, Armoede en Schuldhulpverlening. Hiervoor was ze fractievoorzitter en Universitair Hoofddocent Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Marjolein heeft Communicatiewetenschappen gestudeerd en is gepromoveerd. Kijk ook eens op www.marjoleinmoorman.nl “Amsterdam is voor mij de mooiste stad op aarde. Een thuis voor 800.000 Amsterdammers. Ik wil dat in Amsterdam iedereen de

Meer over Marjolein Moorman