Door op 20 november 2013

RTL Nieuws over mooie resultaten basisonderwijs Amsterdam

Het succes van de kwaliteitsaanpak basisonderwijs trekt  de aandacht van de landelijke media. Gisteravond besteedde RTL Nieuws aandacht aan de goede resultaten die geboekt zijn in het Amsterdamse basisonderwijs.

De gemeente is sinds een aantal jaar zeer intensief bezig om het Amsterdamse basisonderwijs te verbeteren. Er zijn intensieve trajecten opgezet, waardoor leraren worden geholpen hun lessen te verbeteren. Zo wordt het beste uit leerlingen gehaald. Met resultaat. Van de 44 zwakke basisscholen zijn er nu nog maar 4 over. Daardoor krijgen 8.000 kinderen niet langer slecht onderwijs.

Verantwoordelijk wethouder Pieter Hilhorst zegt hierover in het RTL Nieuws: ‘Ik wil dat Amsterdamse kinderen een kans krijgen. Dan gaat het er niet om of ik er formeel over ga.’

Bekijk hier het item terug (vanaf ca. 1.10 min.)

In het verkiezingsprogramma wil de PvdA Amsterdam deze kwaliteitsaanpak uitbreiden naar het MBO en het voortgezet onderwijs. Vooral in het MBO moet de onderwijskwaliteit omhoog. Hierover trekt de partij ruim 18 miljoen euro uit.