Door Marjolein Moorman op 12 juni 2014

PvdA feliciteert partijen met akkoord

Vandaag hebben D66, VVD en SP, drie maanden na de verkiezingen, hun coalitieakkoord gepresenteerd. De PvdA Amsterdam feliciteert de drie partijen met het gesloten akkoord. Volgende week zal het akkoord worden besproken in de gemeenteraad.

Fractievoorzitter Marjolein Moorman: ’Het is goed dat er nu eindelijk een akkoord ligt, want het heeft erg lang geduurd. Uiteindelijk draait het beoordelen van dit akkoord om de vraag wat het betekent voor de stad en voor Amsterdammers. Amsterdam is inderdaad van iedereen en dat moet zo blijven. De PvdA zal dat steeds als uitgangspunt nemen bij de beoordeling van dit college.

‘Er zitten een aantal mooie dingen in het akkoord, zoals meer geld voor armoedebestrijding. We zullen het akkoord de komende dagen goed bestuderen en zullen daarbij onder andere goed kijken naar de gevolgen van de voorstellen op het gebied van de vermindering van 43.000 sociale huurwoningen (20 procent van de bestaande voorraad), erfpacht en de effecten van de onderwijsplannen op de diversiteit van scholen. Ook hebben we vragen over de uitwerking en de financiële onderbouwing van verschillende plannen.’

De PvdA is klaar voor de nieuwe oppositierol. Moorman: ‘Dat zal best wennen zijn na zo’n lange periode in het stadsbestuur. Maar onze ambities om de stad sociaal en sterk te houden zijn onverminderd. Ook vanuit de oppositie zullen we daarvoor blijven strijden.’

Marjolein Moorman

Marjolein Moorman is onze wethouder Onderwijs, Armoede, Schuldhulpverlening en Jeugdzorg en was de lijsttrekker van de PvdA Amsterdam bij de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022. De strijd voor gelijke kansen staat centraal in alles wat zij doet. Wil jij alles over haar weten? Bezoek dan haar website www.marjoleinmoorman.nl Marjolein haar verhaal voor Amsterdam   Marjolein haar