7 maart 2006

Pakkerig Gedrag

De VVD pakt door? Wie pakt en wie wordt er gepakt?
Ik heb geen idee. U wel? Vast een tekst bedacht door een man of een vrouw en in pak. Ze heet Laetitia Griffith en heeft steevast een mantelpak aan en is klaar om iedereen in deze stad door te pakken….

De ervaring leert dat de VVD graag die mensen pakt die het al moeilijk hebben en er weinig ruimte is voor sociaal beleid, ook waar het gaat om stedelijke vernieuwing en sociale woningbouw laat de VVD graag de koude markteconomie haar werk doen…Is dit typisch pakkerig gedrag?

Laat ik nu zelf even doorpakken. Op de cover van Het Parool van donderdag jl. las ik de namen van een aantal “prominente” Surinamers die het wel goed zouden vinden als Laetitia zou doorpakken in Amsterdam en het stemadvies was daar: “Wij stemmen op haar omdat ze “ons ding” begrijpt.” Welk ding vroeg ik mij af?

Surinamers die met haar meelopen omdat ze toevallig in hetzelfde land zijn geboren. Laten we wel wezen, deze mevrouw heeft wel gestemd voor de koude winter die al meer dan drie jaar ons land en deze stad in haar greep houdt. Daarnaast is ze medeverantwoordelijk voor het feit dat deze stad minder te besteden heeft voor talloze sociaal-maatschappelijke projecten.

En in Amsterdam pakt het ex-2e Kamerlid graag door: de massale volksverhuizing die de VVD voorstelt om Dekker in de stad uit te voeren, daarnaast moeten burgers in deze stad gefouilleerd kunnen worden om het gevoel van veiligheid te vergroten. Laetitia is wethouder Economische Zaken, sinds haar aantreden heb ik veel rechtse propaganda voorbij zien komen, behalve een visie op het economische beleid in de stad. Laten we ons dinsdag in ieder geval niet laten pakken door dat “ons ding” onzin. 7 maart gaat maar over één ding, dat is het Amsterdamse ding.