7 februari 2006

Op 11 februari begint op het August Allebéplein de straatcampagne van Slotervaart

Het plein is één van de plekken in Slotervaart waar jong en oud en een diversiteit van bevolkingsgroepen dagelijks hun boodschappen doen, naar school gaan, werken en wonen. Kortom de plek bij uitstek de kie-zers te bereiken en een toelichting te geven op de plannen (het verkiezingsprogramma) voor de komende jaren. Huidige raadsleden en kandidaatraadsleden zullen aanwezig zijn om vragen van het winkelend publiek te beantwoorden. PvdA Slotervaart gaat voor een sociaal, sterk en veilig stadsdeel waar mensen in al hun verscheidenheid zich thuis voelen. Ons verkiezingsprogramma omvat onder meer de volgende aandachtspunten:

• In vrijheid vreedzaam samenleven met respect voor elkaar
• Versterking van werkgelegenheid en maatschappelijke participatie
• Zorg op maat, zodat mensen die het hard nodig hebben, voorzieningen optimaal kunnen benutten
• Goed toegeruste brede scholen die de jeugd bij de les houden en talenten laten ontwikkelen op weg naar een volwaardige plek in de samenleving
• Ondersteuning van mensen die de aansluiting missen, maar dan wel met de verplichting de geboden steun naar beste vermogen te benutten op weg naar zelfredzaamheid
• Asociaal , agressief en crimineel gedrag effectief aanpakken
• Veiligheid in buurten verbeteren door o.m. inzet op gekwalificeerde buurtconciërges en ondersteu-ning van bewonersinitiatieven
• Zorgvuldige inrichting van de openbare ruimte, gekoppeld aan onderhoud, toezicht en handhaving van regels
• Sociale versterking van buurten en stedelijke vernieuwing voor gevarieerde, vitale wijken, met vol-doende betaalbare sociale huurwoningen
• Een efficiënte, zichtbare en dienstverlenende stadsdeelorganisatie

Start Campagne August Allebéplein : circa 10.30
Einde Campagne August Allebéplein : circa 14.30.

De overige politieke markten in Slotervaart staan gepland op:
– Delftlandplein 18 februari
– Belgiëplein 25 februari
– Sierplein 4 maart

Voor meer informatie:
Clyde Moerlie
Pvda Amsterdam – Slotervaart
(06 218 205 37/06 13199207)