24 juni 2021

Onze lijsttrekker: Marjolein Moorman

Marjolein Moorman (47) is vanavond door de leden van de PvdA Amsterdam unaniem gekozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022. Moorman is hiermee voor de tweede keer de kartrekker van de partij en is overtuigd van het belang van een sterke PvdA na de komende verkiezingen: “Amsterdam is van oudsher een stad waar je kunt zijn wie je bent en worden wie je wil zijn. Maar die belofte staat onder druk door de toenemende ongelijkheid. Als lijsttrekker van de PvdA Amsterdam wil ik daarom door- en voorop gaan in de strijd voor meer gelijke kansen voor iedereen.”

Die strijd voor meer gelijke kansen is Moorman niet vreemd. Sterker nog, als wethouder Onderwijs, Armoede en Inburgering in Amsterdam kreeg ze landelijke bekendheid met onder andere haar aanpak van de Amsterdamse schuldenproblematiek en het Amsterdamse lerarentekort. Vanuit haar mantra dat je ongelijkheid met ongelijkheid moet bestrijden regelde ze bijvoorbeeld een grotestedenbonus voor Amsterdamse leraren. Wat haarzelf betreft is deze strijd voor kansengelijkheid nog niet af, maar pas net begonnen: “Ik wil niet in een stad wonen waar de plek van je wieg je toekomst bepaalt. We moeten juist de magie van de stad – de belofte dat hier voor iedereen plek is en iedereen dezelfde kansen krijgt – behouden. De aankomende gemeenteraadsverkiezingen bepalen welke richting wij als stad na de coronacrisis – die veel ongelijkheid heeft blootgelegd en vergroot – op gaan.”

“Ik wil niet in een stad wonen waar de plek van je wieg je toekomst bepaalt.”

De richting die Marjolein Moorman met de stad op wil is duidelijk. “Ik geloof heilig in het sociale karakter van deze stad. Een stad waarin we zorgen voor elkaar en we diversiteit als kracht zien. Een stad met voldoende betaalbare woningen, met voldoende goede leraren voor onze kinderen en een stad die voorop loopt in de strijd voor een schonere toekomst voor onze kinderen- en kleinkinderen. Als wethouder heb ik de afgelopen jaren geprobeerd te laten zien dat dat als je met lef de juiste keuzes maakt, je het leven van mensen beter kunt maken. Ik hoop dat werk na de verkiezingen met een nog sterkere PvdA voort te mogen zetten.”

“Ik wil door- en voorop gaan in de strijd voor meer gelijke kansen voor iedereen.”

Wil jij meedoen met deze strijd van Marjolein? Doe mee en meld je hieronder aan als campagne-vrijwilliger!

Doe met ons mee!

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.