10 februari 2006

Nieuwe vragen WOZ-taxaties

Behalve de in de ogen van de Reuten en Olij onvolledige antwoorden op de vragen van 24 januari (klik hier) willen de raadsleden mede naar aanleiding van berichten in de krant meer informatie van het college over de werkwijze van de Dienst Belastingen.

’De WOZ-waarde kan als de huurplannen van minister Dekker toch doorgaan enorme gevolgen hebben voor huurders. Dekker wil met de liberaliseringsplannen de hoogte van de huur mede afhankelijk maken van de WOZ-waarde van de woning. Wij hopen natuurlijk dat de voor Amsterdam desastreuze huurplannen van de minister nog kunnen worden tegengehouden, maar er moet in ieder geval geen onduidelijkheid zijn over de WOZ-taxaties van de woningen’, aldus Reuten.

Volgens de PvdA’ers is het van zeer groot belang dat geen enkele onduidelijkheid bestaat over de werkwijze van de Dienst Belastingen en de uitvoering van de regels. De raadsleden hopen dan ook dat de antwoorden op de nieuwe vragen meer duidelijkheid geven, zodat iedereen weet hoe het zit.

Zier hieronder de vragen van Reuten en Olij