11 november 2022

Het is pas feest als iedereen wat heeft: doneer je speelgoed

De PvdA Amsterdam zamelt in november en december speelgoed in voor de Voedselbank Amsterdam. Aan het einde van het jaar brengen families in onze stad veel tijd met elkaar door. Bijvoorbeeld bij Sinterklaas, Chanoeka of Kerst krijgen kinderen dan vaak cadeaus van hun familie. Het is altijd leuk om elkaar wat te kunnen geven. Maar er zijn ook families waarin er geen geld is voor cadeaus. En dat in een van de rijkste steden op onze planeet. Voor sociaaldemocraten is het pas feest als iedereen wat heeft. Daarom roepen wij iedereen op om speelgoed dat niet meer echt gebruikt wordt maar nog wel goed is in te leveren zodat wij dit aan de Voedselbank Amsterdam kunnen geven. Het mag speelgoed zijn dat leuk is voor kinderen van 0 tot 100 jaar oud.

Je kan op twee manieren speelgoed inleveren:

• Je kan speelgoed inleveren tot vrijdag 16 december op de Marnixstraat 248. Dit kan iedere dag tussen 13.30 en 20.30
  • Als je echt veel hebt kunnen we het ook komen ophalen en maken we een afspraak.

Voor vragen, of als je een afspraak wil maken: 020-4945727 of 06-81484750.

Het speelgoed zal worden verdeeld onder de families die gebruikmaken van de Voedselbank Amsterdam. Natuurlijk lost dit niet de armoede en ongelijkheid in onze stad op, en natuurlijk is er veel meer nodig. Maar alle beetjes helpen, ieder kind dat toch een cadeau heeft is er weer één.