Door Marjolein Moorman op 18 april 2014

Hervormingsagenda biedt goede aanknopingspunten voor constructieve samenwerking

Vanochtend presenteerden D66 en GroenLinks hun hervormingsagenda. Deze agenda moet de basis vormen van een nieuw college-akkoord. De PvdA Amsterdam feliciteert D66 en GroenLinks met het resultaat.

PvdA-fractievoorzitter Marjolein Moorman: ’In de hervormingsagenda zien we goede aanknopingspunten voor een constructieve samenwerking met D66 en GroenLinks. Onze partijen liggen programmatisch en ideologisch dicht bij elkaar. Wij delen de ambitie om onder meer het onderwijs in Amsterdam te verbeteren, om te investeren in de economie, meer woningen voor middeninkomens te realiseren en de veel te hoge (jeugd) werkloosheid in de stad te bestrijden.’

De komende dagen zal de fractie van de PvdA gebruiken om het akkoord te bestuderen en met elkaar te bespreken. Woensdag zal de reactie van de PvdA met de informateurs worden besproken.

Marjolein Moorman

Marjolein Moorman is onze wethouder Onderwijs, Armoede, Schuldhulpverlening en Jeugdzorg en was de lijsttrekker van de PvdA Amsterdam bij de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022. De strijd voor gelijke kansen staat centraal in alles wat zij doet. Wil jij alles over haar weten? Bezoek dan haar website www.marjoleinmoorman.nl Marjolein haar verhaal voor Amsterdam   Marjolein haar

Meer over Marjolein Moorman