20 januari 2006

Functioneren kinderbescherming en jeugdzorg wekt onrust.

In Amsterdam is recentelijk een aantal uithuisplaatsingen van kinderen uitgevoerd. Dit heeft voor grote onrust gezorgd bij veel ouders en andere Amsterdammers. Inmiddels is op zowel wijkniveau, stadsbreed als landelijk een brede discussie gaande over de balans betreffende de toenemende kloof tussen de verantwoordelijkheden en bevoegdheden van de Raad voor de Kinderbescherming, het be-lang van het kind en de rechten van de ouders.

Na een aantal alarmerende berichten in stadsdeel Slotervaart over de verstoring van de balans tussen de belanghebbenden als het gaat om gezin en jeugdveiligheid, heeft PvdA Slotervaart en een aantal vrijwilligersorganisaties (o.a. Moskee Al UMMAH, MAWADDA, Nisa for Nisa en de UMMAO) besloten hier direct aandacht aan te besteden.

Op vrijdag 20 januari a.s. van 20.00 tot 22.00 uur organiseren de genoemde maatschappelijke organi-saties een debat over het functioneren van de Kinderbescherming en Jeugdzorg , met onder meer Lodewijk Asscher, lijsttrekker PvdA.

Discussieleider voor deze avond is Ahmed Marcouch, lijsttrekker voor PvdA in stadsdeel Sloter-vaart.
Locatie: Stichting Eigenwijks, Jan Tooropstraat 6, Slotervaart, Amsterdam

Tijdens deze discussiebijeenkomst zal tevens de aftrap worden gegeven aan een reeks initiatieven die dit onderwerp verder onder de aandacht zal brengen.

Wilt u zich aanmelden en/of voor meer informatie, stuur een e-mail naar
[email protected] of bel: 06-43257908.