Expertmeeting Energiecrisis Amsterdam

9 september 2022

Op dinsdag 13 september 2022 om 19:00 uur vindt er in de Amsterdamse gemeenteraad een expertmeeting plaats over energiearmoede en de energiecrisis die Amsterdam komende winter te wachten staat. De bijeenkomst vindt plaats in de raadszaal op het Amsterdamse stadhuis.

Tijdens deze expertmeeting – die plaatsvindt op initiatief van onze PvdA-fractievoorzitter Lian Heinhuis – gaan raadsleden in gesprek met afgevaardigden/vertegenwoordigers van organisaties die een belangrijke rol hebben in (de bestrijding van) de energiecrisis. De volledige lijst experts die dinsdag aanwezig zijn, ziet er als volgt uit:

– Arjan Vliegenthart (Nibud)
– Karlijn Kuijpers (Investico)
– Resi Becker (CEO Essent)
– Marlijn Lafarre (FIXBrigade)
– Ted Zwietering (Amsterdamse Energie Coöperaties)
– Annet Terpstra (VvE Bond)
– Evert Bartlema (Stichting !WOON)
– Paul Geurts van Kessel (Energieloket)
– Imme van Dijk (Rochdale)
– Koen Stravers (TNO)
– Laetitia Ouillet (de Windvogel)
– Martin Neef (Vattenfall)

Doel van deze avond is om als gemeenteraad beter inzicht te krijgen in wat de huidige situatie wat betreft de energiecrisis en energiearmoede is in Amsterdam, wat er betreft de energiecrisis op de stad afkomt de komende winter, wat we op de korte termijn moeten en kunnen doen om de pijn voor de meest kwetsbare mensen te verzachten en waar dat proces op dit moment eventueel stokt.

Deze avond in de Amsterdamse gemeenteraad is openbaar en voor iedereen toegankelijk!