20 januari 2021

Doe mee met onze Hart voor Amsterdam-leergang!

Heb jij politiek talent? Voel je je verwant aan het sociaaldemocratisch gedachtegoed van Schaefer, D’Ancona, Wibaut, Den Uyl en Van der Laan en wil je actief meedenken en meewerken aan een mooier, socialer Amsterdam? Sta je te popelen om binnen de PvdA actief te zijn maar je weet nog niet zo goed hoe? Meld je dan aan voor de tweede editie van onze Hart voor Amsterdam-leergang; een doe- en leertraject voor betrokken en geïnteresseerde huidige én toekomstige leden van de PvdA in Amsterdam.

Wat ga je doen?
Tijdens de leergang vorm je gedurende een jaar een Doe-en-leernetwerk samen andere enthousiaste deelnemers. Door sessies met experts en politici, maar ook door zelf dingen te doen leer je tijdens deze leergang meer over alle facetten van de (lokale) politiek en sociaaldemocratie in het algemeen en de PvdA in het bijzonder. Hoe werkt de (lokale) politiek, hoe voer je campagne, wat is de kern van de sociaaldemocratie en hoe geeft de PvdA daar invulling aan zijn vragen die jij na deze leergang zeker kunt beantwoorden. Naast dat je diep de inhoud in gaat, leer je tijdens deze leergang natuurlijk ook leuke en gezellige gelijkgestemden kennen met wie je een jaar lang een actief netwerk vormt. Naast deelname aan de bijeenkomsten wordt er een actieve deelname gevraagd waarin je samen met andere deelnemers een activiteit of actie organiseert.

Organisatie
De Hart voor Amsterdam-leergang wordt georganiseerd door de PvdA Amsterdam. Aan deelname is een beperkte eigen bijdrage verbonden. De bijeenkomsten vinden plaats op zeven zaterdagen in 2021. De leergang vraagt ook tussen de bijeenkomsten wat tijd. Door corona zullen de eerste bijeenkomsten nog digitaal zijn maar we hopen in de loop van het jaar ook weer fysiek bij elkaar te komen voor activiteiten.

Geef je op!
Zou je graag mee willen doen aan de Hart voor Amsterdam-leergang? Geef je dan op door je motivatiebrief en je cv te sturen naar [email protected]. In je motivatiebrief lezen we ook graag wat je verwachtingen zijn van de leergang en wat je eruit hoopt te halen. De deadline voor het toesturen van je documenten is 14 februari aanstaande. We verwachten de selectieprocedure voor 25 februari af te ronden en iedereen op de hoogte te brengen van zijn of haar deelname. Op 20 maart zal dan de startbijeenkomst zijn. De data van de daaropvolgende bijeenkomsten volgen zo snel mogelijk.

Heb je vragen over de leergang of wil je nader in gesprek met mensen om te kijken of dit iets voor jou is?

Neem dan contact op met onze bestuursleden Thomas Oostlander of Arne Bartelsman via [email protected]