Doe mee met de Hart voor Amsterdam-leergang!

24 oktober 2023

Ben jij Amsterdammer en voel jij je nauw verbonden met de sociaaldemocratie? Ben je geïnteresseerd in (lokale) politiek en zou jij samen met gelijkgestemden de diepte in willen gaan om zo meer te weten te komen over politiek in het algemeen, de PvdA en Amsterdam in het bijzonder? Meld je dan nu aan voor de Hart voor Amsterdam-leergang! Wees snel, want aanmelden kan tot en met 2 december! Hét lokale leer- en werktraject van de PvdA Amsterdam.

Wat is de Hart voor Amsterdam Leergang?
De Hart voor Amsterdam leergang staat voor haar vierde editie. Sociaaldemocratie en de lokale politiek in Amsterdam vormen de leidraad van de leergang. In zeven bijeenkomsten ga je in gesprek met experts, spreken politici over hun vak, bouw je een netwerk op binnen de PvdA en ga je aan de slag met een vraagstuk. Of te wel: na deze leergang weet jij Amsterdam nog een stukje sociaaldemocratischer te maken.

Na deze leergang weet jij hoe jij Amsterdam nog een stukje sociaaldemocratischer kunt maken.

Lijkt het je leuk om deel te nemen?
Vul dan tot en met 2 december 2023 dit formulier in: https://forms.gle/316nJfXWr9w2LP3q9

We stellen je in dit formulier  vijf vragen om je beter te leren kennen. Daarnaast vragen we je om je CV bij te voegen. Ons doel is om de leergang te starten met een zo divers mogelijke groep van zo’n 20 tot 25 Amsterdamse sociaaldemocraten. Mochten er veel meer aanmeldingen zijn dan dit aantal, dan zullen we een groep selecteren die zo goed mogelijk de Amsterdamse samenleving weerspiegelt.

Je hoort zo snel mogelijk na de deadline of je de leergang kan starten. Om de leergang te ondersteunen zit er aan deelname een financiële bijdrage van 25 euro. Mocht je dit bedrag niet kunnen missen, dan ben je ook van harte welkom en hoef je de bijdrage niet te betalen.

Let op:
De leergang vindt plaats op de volgende zeven zaterdagmiddagen: 16 december, 13 januari, 3 februari, 24 februari, 16 maart, 6 april en 20 april. Wij verwachten dat je minstens zes van de zeven bijeenkomsten aanwezig bent.

Heb je nog vragen? Of wil je met iemand sparren over de vraag of dit traject bij jou past? Neem dan vooral contact op met Thomas Oostlander ([email protected]) of Ronit van der Schaaf ([email protected]).

Lees hieronder de ervaring van Sophie de Rijk, die deze leergang eerder heeft doorlopen:
“Ik was al een tijdje lid van de PvdA, maar ik wist nooit zo goed hoe ik op een laagdrempelige manier betrokken kon raken bij de partij. Deze leergang was voor mij in dat opzicht perfect: zowel inhoudelijk interessant als een gezellige plek om in contact te komen met andere PvdA-ers in Amsterdam.”– Sophie de Rijk, nu politiek medewerker fractiebureau PvdA Amsterdam