6 februari 2006

Campagneactiviteiten in Noord

De komende twee weken organiseert de PvdA ontmoetingen met professionals, betrokken bewoners en de jongeren van Noord. Het is niet alleen zaak om duidelijk te maken waar de PvdA voor staat, maar het is ook belangrijk om te horen wat er leeft in Noord.

De gevolgen van de WMO voor de zorg in Noord
Donderdag 9 februari 20.00 uur a.s. in het Evean Eduard Douwes Dekkerhuis.
Confronterende bijeenkomst met o.a. A Aboutaleb wethouder, Gerdi Verbeet (woordvoer WMO Tweede Kamer), De top van de zorginstellingen en het stadhuis. Zijn de stad en het stadsdeel, lijsttrekker Rob Post, het wel eens over de verdeling van geld en taken? Het is de eerste openbare confrontatie tussen de politiek, de zorgleveranciers en de cliënten van de zorg, na het aannemen van de Wet Maatschappelijke Opvang. De wet brengt ingrijpende veranderingen met zich mee voor alle burgers die aangewezen zijn op de zorg. De vele patiënten organisaties zullen zich zeker roeren! Marianne Sint (ex Gemeentesecretaris) probeert de boel bij elkaar te houden.

Wilt u de bijeenkomst bijwonen? Mail naar: [email protected].

Werk in Noord,
Op 15 februari is de PvdA verzameld in de bedrijfsbar van DEEP bv . Ex wethouder en o.a. voorzitter van de VVV Piet Jonker probeert professor Arnold Heertje aan zijn spreektijd te houden. Een bijeenkomst met werkgevers en opleiders over jongeren aan het werk. Rob Post wil een uitzendbureau van de overheid oprichten. Alle jongeren moeten een baan hebben. Tweede Kamerlid Peter Meyer doet ideeën op voor landelijk beleid. De bijeenkomst is bij een snel groeiende jonge onderneming in de hydrografie en geofysica. De ruimte is niet al te groot, dus is deze bijeenkomst alleen op uitnodiging te bezoeken. U kunt in de volgende krant een verslag verwachten.

Een kind opvoeden in de stad.
Donderdag 16 februari 20-22 uur in de Kingmaschool, Wognumerplantsoen 4. Wat en wie, komt er kijken bij het opvoeden van kinderen in de stad? Ankie Verlaan (CvB, UvA) presenteert ‘een uur U’ dat ingeleid wordt door prof. Jo Hermans, publicist en hoogleraar opvoedkunde. Ruim eenderde van de kinderen in Amsterdam wordt geconfronteerd met armoede. Past het aanbod van de stad zich daarop aan? Uitgenodigd zijn managers en werkers uit het onderwijs, de jeugdzorg, het welzijnswerk, de politie en de kinderopvang. Lijstrekkers Lodewijk Asscher en Rob Post moeten luisteren. Kunnen zij dat? Wilt u de bijeenkomst bijwonen mail even naar: [email protected].

Jongeren stellen eisen aan de stad.
Zaterdag 4 maart van 17.00-18.30 uur. Afsluiting campagne in het Skatepark Amsterdam op de NDSM werf. De kop van de lijst uit de stad Ahmed Aboutaleb, en Lodewijk Ascher en de Noorderlingen partijleider Wouter Bos en Rob Post komen naar het skatepark voor een feestelijk eindschot van de campagne. Maar wordt het een partij party? Ze worden opgewacht door jongeren uit de hele stad, die hun eisen zullen stellen aan de politici. Lennart Booij (ovb) houdt de partijen uit elkaar, terwijl de skaters van ISH junior om hem heen vliegen en de rappers het hem moeilijk maken.

Oproep: Jongeren, liefst in een groep of met je klas, die eisen willen stellen aan de politici kunnen zich opgeven. Mail naar: [email protected].