19 februari 2006

Belgiëplein 25 februari: “Debatplein” veiligheid

Komende zaterdag (25 februari, 12.00 uur) wordt het Belgiëplein in Amsterdam (Slotervaart) omgetoverd tot het “Debatplein”. De Tweede Kamerleden Khadidja Arib en Jet Bussemaker gaan samen met Ahmed Marcouch (lijsttrekker PvdA Amsterdam-Slotervaart), een wijkagent, een buurtregisseur en aanwezige omstanders een straatdebat aan over één van de belangrijkste thema´s van deze gemeenteraadsverkiezingen: Veiligheid.

De PvdA Amsterdam Slotervaart pleit in haar verkiezingsprogramma voor “een effectieve, repres-sieve aanpak van criminaliteit, asociaal gedrag en verloedering. Dat is vooral een zaak van de poli-tie. De zeggenschap over politie ligt niet bij het stadsdeel, maar een stadsdeelbestuurder van de PvdA zal de politie wel aansturen in overlegsituaties of via directe interventies. Dan dient de politie ook op te treden. Het politieapparaat dient op die taak voldoende toegerust te zijn. Daar zal de Pv-dA de politie en degenen die er wel wat over te vertellen hebben op aanspreken”.

Op zaterdag biedt PvdA tevens het pamflet ‘Kinderen eerst!’aan, hierin staan voorstellen die ou-ders ondersteunen bij de zorg voor hun kinderen.

“Ieder kind in Amsterdam verdient een eerlijke kans. Op onderwijs, welvaart en de toekomst, he-laas is dat nog steeds niet het geval. Afkomst is nog steeds van grote invloed op de slagingskans van kinderen. Vanzelfsprekend vinden wij dat als partij onacceptabel. Daarnaast worden er nog te veel fouten met kinderen gemaakt. Ouders zijn hier debet aan, door te falen in de opvoeding, maar ook omdat de overheid soms te kort schiet”, aldus Ahmed Marcouch.

Het straatdebat begint zaterdag om circa 12.00 en duurt tot circa 14.00 en wordt vrolijk omlijst door een ‘politieke PvdA kraam’ en allerlei andere campagneactiviteiten.

Bezoek de website en discussieer mee: www.slotervaart.pvda.nl

Voor meer informatie:
Clyde Moerlie
(06 218 205 37/06 13199207)
www.slotervaart.pvda.nl .