Amsterdam rood kleuren, dat kunnen wij niet zonder jou!

9 juli 2020

In maart 2021 zijn de landelijke Tweede Kamerverkiezingen. Een jaar later gaan we naar de stembus voor de gemeenteraad. In deze onzekere post-corona tijd worden dit cruciale momenten voor de richting waar wij als land en stad opgaan. En daarin is één ding zeker: een grote en sterke Partij van de Arbeid is cruciaal voor een land en stad waarin we kiezen voor verbinding, bestaanszekerheid en gelijke kansen voor iedereen. Daarom dient Amsterdam in de komende twee verkiezingen rood gekleurd te worden. Om dit te bereiken kunnen wij niet zonder jou. Doe daarom mee met onze beste, leukste en meest gezellige campagnes ooit en solliciteer voor één van de vijf campagneteams van de PvdA Amsterdam.

1. Neem plaats in #TeamFondsenwerving van de PvdA Amsterdam

Op het moment dat de Tweede Kamerverkiezingen in maart 2021 geweest zijn, zal onze aandacht direct verschuiven naar de plaatselijke campagne voor de Gemeenteraadsverkiezingen 2022. Om de campagne van ons leven te voeren, hebben we naast de beste kandidaten, de beste ideeën, de beste vrijwilligers, enthousiasme en creativiteit natuurlijk ook budget nodig. Gelukkig beschikt de PvdA Amsterdam over een loyale achterban die – naast de contributie – ook graag incidenteel bijdraagt aan dit soort campagnes. We moeten hen dat natuurlijk wel op een leuke, goede en creatieve manier vragen. Lijkt het jou leuk om dit vanuit #TeamFondsenwerving van de PvdA Amsterdam te doen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat gaat #TeamFondsenwerving doen?

Als #TeamFondsenwerving zorg je samen met de rest van het team voor voldoende geld om in 2022 de beste campagne van ons leven te voeren. Dat doe je door het opzetten van donatiecampagnes en individuele donatieactiviteiten. Hoe innovatiever en creatiever, hoe beter! De werkzaamheden van de fondsenwerving vallen onder de verantwoordelijkheid van de penningmeester van de PvdA Amsterdam.

Wat vragen we?

Voor het #TeamFondsenwerving van de PvdA Amsterdam zijn we op zoek naar Amsterdamse sociaaldemocraten die met creativiteit, enig commercieel inzicht en veel enthousiasme een mooie donatiecampagne op willen zetten. Je houdt ervan om samen te werken en deinst er niet voor terug terug om op mensen af te stappen. Vasthoudendheid is hiervoor een kwaliteit, maar je ziet ook duidelijk de grens tussen doorvragen en doordrammen :-)

Fondsenwerf je mee?

Solliciteer dan snel! Stuur dan snel een mailtje naar [email protected] waarin je vertelt wie je bent, waarom je dit zo graag wilt doen en waarom jij hier de juiste persoon voor bent!

2. Neem plaats in Team #OntmoetDeStad van de PvdA Amsterdam

Heb jij affiniteit met de strijd van de sociaaldemocratie in het algemeen en de PvdA in het bijzonder? Heb jij organisatorische ervaring en vind je het leuk om mensen te motiveren en te mobiliseren? Ben je proactief, houd je van samenwerken en heb je een groot verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is Team #OntmoetDeStad van de PvdA Amsterdam op zoek naar jou!

Wat gaat het Team #OntmoetDeStad doen?

De PvdA Amsterdam ontmoet tijdens en buiten campagnetijd door de gehele stad geregeld allerlei Amsterdammers om te praten over het leven in de stad. Over wat zij zien dat goed gaat, of juist beter kan in Amsterdam. Dit doen we op thema’s als wonen, onderwijs, zorg, werk, veiligheid, diversiteit en andere onderwerpen die ons als partij aan het hart gaan. De informatie die we hier ophalen, wordt door onze fractie gebruikt in hun werk in de gemeenteraad, maar dient ook als input en inspiratie voor onze toekomstige verkiezingsprogramma’s.

Om al deze informatie uit de stad op te halen, kunnen we als PvdA Amsterdam altijd gebruik maken van een grote groep enthousiaste leden. Om dit enthousiasme in goede banen te leiden en het gecoördineerd plaats te laten vinden, willen we een team mensen formeren die dit gaat organiseren.

Doe je mee?

Lijkt het jou leuk om dit te gaan doen? Solliciteer dan snel! Stuur dan snel een mailtje naar [email protected] waarin je vertelt wie je bent en waarom je dit zo graag wilt doen.

3. Neem plaats in het #DataTeam van de PvdA Amsterdam

Heb jij affiniteit met de strijd van de sociaaldemocratie in het algemeen en de PvdA in het bijzonder? Woon jij in of rondom Amsterdam? Heb je je kat Excel genoemd en ben je er dol op om data te gebruiken als onderbouwing van zo ongeveer alles? Dan is het nieuwe DataTeam van de PvdA Amsterdam op zoek naar jou!

Wat gaat het #DataTeam doen?

Het #Datateam ondersteunt de vereniging met data-analyses en visualisaties. Die kunnen als basis dienen voor veel van ons werk voor de stad en onze online en offline communicatie. Hoe bereik je de mensen die belang hebben bij een bepaald thema? Of waar moeten we zijn als we zo veel mogelijk Amsterdammers willen spreken op een dag?

Wat vragen we?

Voor het #Datateam van de PvdA Amsterdam zijn we op zoek naar Amsterdamse sociaaldemocraten die energie krijgen van het analyseren van cijfers. Je vindt het leuk om samen met een hecht team tot laat in de avond uitslagen van voorgaande verkiezingen door te spitten en bent in staat deze analyses om te zetten in heldere adviezen.

Doe je mee?

Lijkt het je leuk om je op deze manier in te zetten voor de PvdA? Stuur dan snel een mailtje naar [email protected] waarin je vertelt wie je bent, waarom je dit zo graag wilt en waar we jouw kwaliteiten voor in kunnen zetten

4. Neem plaats in #TeamCommunicatie van de PvdA Amsterdam!

Heb jij affiniteit met de strijd van de sociaaldemocratie in het algemeen en de PvdA in het bijzonder? Woon jij in of rondom Amsterdam? Ben jij doorgaans niet alleen benieuwd naar wat het nieuws is, maar ook naar hoe en wanneer het gebracht wordt? Kan je goed overweg met een (film)camera of beeldbewerkingsprogramma’s? Dan is het nieuwe communicatieteam van de PvdA Amsterdam op zoek naar jou!

Wat gaat #TeamCommunicatie doen?

In aanloop naar de landelijke- en gemeenteraadsverkiezingen in 2021 en 2022 gaat het communicatieteam van de PvdA Amsterdam ervoor zorgen dat Amsterdammers niet om ons heen kunnen. Met korte en lange teksten, stilstaande en bewegende beelden, creatieve inhakers en langlopende campagnes gaan we de de stad laten zien wat de waarde van de sociaaldemocratie is. Dit gaan we doen in een informele sfeer met idealistische gelijkgestemden, waar naast serieus denk- en doewerk voldoende tijd en ruimte voor gezelligheid wordt ingeruimd. Ga er vanuit dat zitting nemen in dit team je enkele uren per maand kost met – als je dat wilt – een intensivering in het heetst van de verkiezingsstrijd!

Doe je mee?

Lijkt het je leuk om je op deze manier in te zetten voor de PvdA Amsterdam? Solliciteer dan snel! Stuur snel een mailtje naar [email protected] waarin je vertelt wie je bent, waarom je dit zo graag wilt en waar we jouw kwaliteiten voor in kunnen zetten.

5. Neem plaats in het klusteam van de PvdA Amsterdam

Bij de PvdA Amsterdam houden we van denken, praten en overleggen, maar van de mouwen letterlijk opstropen zijn we ook niet vies. Dat moet regelmatig gebeuren. Bijvoorbeeld in ons nieuwe partijpand aan de Van Musschenbroekstraat, vanuit waar de we komende twee jaar onze beste campagnes ooit gaan voeren. Om dit pand helemaal klaar te maken voor het heetst van de strijd, zijn er in het pand en de tuin diverse (onderhouds)werkzaamheden te verrichten. Omdat dingen samen doen altijd beter en leuker is dan alleen, zijn wij op zoek naar leden voor het klusteam.

Wat gaat het klusteam doen?

De vloer van de keuken en een zijruimte zijn momenteel nog leeg. Hier zal een vloertje gelegd moeten worden. Daarnaast willen we – mede gelet op de buren – werk maken van geluidsisolatie. De tuin is momenteel een verzameling tegels waar onkruid groeit en bloeit. Hier willen we een gezellig hoekje met gewenst groen en wat zitjes van maken. Daarnaast is ieders creativiteit welkom om ons pand nog mooier in te richten en aan te kleden.

Wat vragen we?

Wij houden van links, maar in dit geval zijn mensen met twee linkerhanden niet wat wij zoeken. Om deel te nemen aan bovenstaande klussen is het namelijk handig wanneer je enige affiniteit hebt met de genoemde werkzaamheden, die voornamelijk in de zomermaanden worden uitgevoerd. De huidige inschatting is dat het dan ongeveer om twee dagdelen per maand gaat.

Klus je mee?

Graag! Stuur snel een mailtje naar bestuurslid Stephan Antuma via [email protected]

Ben je benieuwd hoe leuk campagne voeren met de PvdA Amsterdam is? Bekijk dan hieronder de aftermovie van de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2018!