Onder Amsterdammers: Wethouder Marjolein Moorman

25 maart 2019, om 20:00

Verschillende kinderen in de stad hebben verschillende kansen constateert wethouder Marjolein Moorman. Maar hoe maakbaar zijn kansen? En aan welke knoppen moet je als wethouder juist wel of juist niet draaien?  Van het tegengaan van schulden en armoede bij gezinnen tot het bijbouwen van basisscholen, onderadvisering en de discussie over categorale en brede scholen: in Onder Amsterdammers bevragen we Moorman over de visie achter haar armoede- en onderwijsagenda. Want kansengelijkheid gaat over armoede én onderwijs.

De onafhankelijke politieke avond met scherpe gesprekken over nieuws uit onze stad, de dossiers van de wethouder, beeldmateriaal van AT5 en ruimte voor uw vragen.

Met o.a:
Niet over, maar met de leerlingen. Vanavond hebben drie middelbare scholieren van het Ir. Lely Lyceum uit Zuidoost de macht. Als jongerenpanel mogen zij elk gesprek onderbreken als ze vinden dat de stem van de leerling gehoord moet worden. Want wie weet er beter hoe het met het Amsterdams onderwijs gesteld is?
– Het stadsbestuur wil meer inzetten op brede scholen. Maar wat betekent dat voor categoraal onderwijs? Een gesprek over brede scholen en categoraal onderwijs met Moorman en directeur van het Vossius Jan van Muilekom.

Meer informatie en kaarten via de website van de Balie: https://debalie.nl/agenda/onder-amsterdammers-wethouder-marjolein-moorman/