Door op 11 januari 2013

Jeffrey Prins nieuw raadslid voor PvdA Amsterdam

Jeffrey Prins (43) volgt Frank de Wolf op als raadslid voor de PvdA Amsterdam. Met de komst van Jeffey krijgt de fractie er een door de wol geverfde campagnevoerder en politiek dier bij. Jeffrey – “zeg maar gewoon Jeff” – is van origine Amerikaan (geboren in de staat Michigan) en van Nederlandse afkomst; zijn ouders kwamen uit Friesland maar verhuisden naar de VS.

Jeff besloot naar Nederland te verhuizen en zijn Amerikaanse paspoort in te wisselen voor een Nederlands document.

De in Amsterdam Zuid wonende Jeff werkte in de periode 1999-2005 voor de PvdA in de Tweede Kamer als politiek medewerker en was betrokken bij verkiezingscampagnes. Voor hij overstapte naar de PvdA werkte hij kortstondig voor D66 in het Europarlement. Ook werkte hij als vrijwilliger voor Greenpeace.

Sinds 2005 werkt hij als programmamanager Duurzame Ontwikkeling voor stichting DOEN, een organisatie die bedrijven en particulieren ondersteunt bij duurzame, sociale en culturele ontwikkeling. DOEN is nauw betrokken bij 3 goededoelen-loterijen, de Nationale Postcode Loterij, de Vriendenloterij en Bankgiro Loterij.

Jeff zal op 23 januari worden benoemd als raadslid. Volg hem op Twitter en Facebook!