Wij zoeken de allerbeste kandidaten voor de nieuwe gemeenteraad

10 juni 2021

Wij zijn op zoek naar de allerbeste PvdA-kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022! Woon jij in Amsterdam, heb jij een hart voor de stad en zou jij niets liever willen dan als raadslid onze hoofdstad een stukje socialer, liever en mooier maken? Vanaf 1 juni tot 1 september  2021 is het mogelijk je aan te melden als kandidaat namens de PvdA Amsterdam voor de periode 2022 – 2026. In de tekst hieronder staat beschreven aan welke eisen kandidaten moeten voldoen en hoe je je kunt kandideren.

Profiel
De kandidatenlijst van PvdA Amsterdam voor de periode 2022 – 2026 gaat bestaan uit Amsterdammers – ongeacht waar ze geboren zijn en hoe lang ze in de stad wonen. Ze houden van Amsterdam en zijn trots op hun stad. Ze hebben oog voor alle mensen in de stad. Wat goed gaat, mag beter. En als iets niet goed gaat, doen ze alles om de problemen op te lossen. Waar kansen liggen, pakken ze die op. Ze zijn eerlijk, oprecht, strijdvaardig en hebben een sociaaldemocratische inborst. Voor het volledige profiel, zie  Profiel voor politieke vertegenwoordigers 2022-2026.

Vereisten zijn:
Om je te kandideren moet je voor 1 september 2021 de volgende informatie sturen aan Ester Fabriek, secretaris van de kandidaatstellingscommissie, via [email protected].

• Een filmpje van max 1,5 minuut waarin je jezelf presenteert;
  • Een brief van maximaal 1 A4 waarin je de motivatie voor je kandidatuur toelicht, vertelt wat je drijft en wat je ambities zijn;
  • Een curriculum vitae van max 2A4, waarin je inzicht geeft in je opleiding en je persoonlijke ontwikkeling, werkervaring en maatschappelijke ervaring;
  • 50 handtekeningen van Amsterdamse partijgenoten of 3 aanbevelingen van mensen die jou goed kennen;
  • Ondertekening van de erecode en de bereidverklaring
  • Een Verklaring Omtrent Gedrag zullen we later in de procedure vragen;

Criteria

Naast het profiel dat door de ledenvergadering is vastgesteld, heeft de Kandidaatstellingscommissie vier criteria geformuleerd, waarop de selectie mede gebaseerd zal worden. Deze criteria komen aan de orde bij de vragen en opdrachten tijdens de gesprekken die de commissie met kandidaten zal voeren. De procedure bestaat uit meerdere rondes. Het gaat om de volgende criteria:

Mens en verbinding
Je bent een mensen mens, je kunt goed samenwerken met achterbannen en breder kijken dan je eigen netwerk, je respecteert mensen en straalt dat uit.

Strijdbaarheid
Jij kunt je aantoonbaar in een beweging storten en ervoor knokken. Je kunt goed communiceren.

Ambacht
Je kunt resultaten boeken, je bent praktisch, constructief, gezaghebbend en je kunt strategisch opereren.

Lerend vermogen
Je bent uitgesproken, je kent je krachten en valkuilen, je kunt goed samenwerken en je blijft leren.

Waar ben je naar op zoek?