18 mei 2006

PvdA Amsterdam Activiteiten, doe mee en organiseer mee!

De verkiezingen zijn geweest en iedereen begint zijn plaatsje binnen en buiten de partij weer in te nemen. Het is weer tijd om de stilte te doorbreken en de zo geroemde, legendarische PvdA activiteiten weer op de rails te krijgen. Zaken als Vis à vis, de debatclub, de studentendebatten zullen komend seizoen weer plaatsvinden. Daarnaast wordt er een zeepkistentour gepland en organiseert de PvdA Amsterdam komend seizoen een waar politiek jongeren café, getiteld Café Amsterdam.

Lijkt het jou leuk om aan deze activiteiten mee te doen of wil je misschien wel meehelpen om bepaalde activiteiten mee te organiseren, geef je dan op bij Bas Huijbers of Rienk Stuive.

Al met al belooft het wederom een spetterend politiek seizoen te worden bij de PvdA Amsterdam met veel, leuke en afwisselende activiteiten. Voor elk wat wils dus. Hieronder staat wat de PvdA Amsterdam verwacht van de activiteiten en waarom deze activiteiten interessant zijn voor (nieuwe) leden. Daaronder staat per activiteit een klein verhaaltje.

Wij (de PvdA)
Leden (van de PvdA)
Nieuwe leden
Leden motiveren
Leden informeren
Uitbreiden van de inhoud
Media aandacht
Trainingen
Netwerk onderhoud
Gezelligheid
Ideeënvorming

Activiteiten.
 Politiek café
Het bestaande politieke café zal een metamorfose ondergaan. Het nieuwe politieke seizoen zal het plaats hebben op een nieuwe, frisse, multiculturele locatie, namelijk Club Caribean.
Het Politiek Café van de PvdA Amsterdam wil belangrijke onderwerpen aan de orde stellen in een ongedwongen sfeer. De formule is: zet drie of vier mensen met een belangwekkende mening over een onderwerp bij elkaar en plaats er een strenge voorzitter bij. De sprekers geven een korte inleiding, daarna kan de zaal vragen stellen, en na een korte pauze discussiëren de sprekers met elkaar en de zaal. De organisatie vraagt ook steeds een aantal deskundigen of belang- hebbenden om vanuit de zaal deel te nemen.
[email protected] Website: www.politiekcafeamsterdam.pvda.nl

 Café Amsterdam
Café Amsterdam wordt een legendarische ontmoetingsplek voor jonge leden, nieuwe leden, geïnteresseerden en politici. De frequentie is ongeveer 10 x per jaar. Voor de locatie zitten we te denken aan de bekeerde zuster, zeppo´s, de engelenbewaarder, paleis vd weemoed etc.

 Vis à vis, eten met een bestuurder aan tafel.
Het voorgerecht zal bestaan uit een inleiding door een spreker die zijn visie geeft over een actueel maatschappelijk of politiek thema. Het hoofdgerecht zal bestaan uit een stevige discussie waarin deelnemers met elkaar en de spreker in debat kunnen gaan.
Vis à vis is bedoeld om het debat tussen (jonge) leden en niet-leden van de PvdA aan te jagen. De bedoeling is dat dit resulteert in een pluriform debat wat leidt tot nieuwe, verfrissende standpunten en ideeën.

Vis à vis is een avondvullend programma die u zou kunnen beschouwen als een intellectueel, cultureel en culinair avondje uit. Het informele karakter samen met de inspirerende omgeving zullen garant staan voor een boeiende avond. Wil jij dit meehelpen organiseren stuur dan een mail naar Bas Huijbers, [email protected]

 Zeepkisttour, een tour door Amsterdam met de kist waarbij politici en de burger met elkaar van gedacht kunnen wisselen.

 Nieuwe leden eettafel
Nieuwe leden kunnen op het partijbureau gezellig eten en omdat ze naast een bekende van de PvdA zitten al hun vragen stellen en kennis maken met de PvdA. Wil jij dit meehelpen organiseren stuur dan een mail naar Marc Crooijmans, [email protected]

 Studentendebatten
Studenten worden te weinig betrokken bij de gemeentepolitiek. Voor studenten staan net als voor alle Amsterdammers de mogelijkheid open om raadvergaderingen bij te wonen, de politiek te volgen in de krant, politici aan te schrijven. Het is het idee om de Amsterdamse studenten debatten i.s.w. met andere politieke partijen in Amsterdam, Studentensociëteiten, roeiverenigingen, studieverenigingen te gaan organiseren.
Ben jij student en lijkt het je leuk om mee te helpen de Amsterdamse studentendebatten te gaan organiseren mail naar Bas Huijbers, [email protected] of Ian van der Kooye, [email protected]

 Debatclub
Debatorium wil een inspirerende oefen- en leeromgeving zijn welke bijdraagt aan het helderder maken van het politieke parool. Een vereniging met een politieke signatuur met als doel de leden onder begeleiding van professionele trainers te bekwamen in al dat wat komt kijken bij presenteren, debatteren en dialogen voeren. Debatoriums deuren staat open voor leden van de PvdA met een politiek/ bestuurlijke rol of voor wie dat ambieert. Voor professionals die de kunst willen beheersen van het gesproken woord.
Aanmelden kan bij Sjoerd van Loon, [email protected]

Nogmaals, de activiteiten komen niet zomaar van de grond. Daarom zoeken we vrijwilligers en natuurlijk heel veel belangstellenden en deelnemers. Lijkt je dat wat? Stuur dan een mail naar Bas Huijbers, [email protected] of Rienk Stuive, [email protected]