14 oktober 2006

De Volkskrant stelt integriteit PvdA in kwaad daglicht

Zaterdag 14 oktober heeft de Volkskant uitgepakt over Amsterdam ZO. Ook de Volkskrant moet het nu erkennen: “de inmiddels grondig vernieuwde Bijlmer valt onder het bestuur van Zuidoost”. De PvdA is daar trots op en de bewoners hebben dat beloond met een fantastische verkiezingsuitslag. Dankzij deze successen kan niemand meer ontkennen dat Zuidoost goed bezig is. Dus heeft de Volkskrant er iets anders op gevonden: wij zijn te goed bezig, en er zijn er die leven “in een paradijs voor handige jongens”. En zo probeert de Volkskrant de integriteit van een aantal prominente partijgenoten in een kwaad daglicht te stellen. Deze ‘eer’ treft mij ook en ik zal mijzelf daartegen te weer stellen. In overleg met onze mensen in het stadsdeelbestuur en de fractie is besloten dat op dit moment Lourens Burgers, de huidige fractievoorzitter, als woordvoerder optreedt. Wij zullen U de komende tijd op de hoogte houden van de acties om de mensen in het land te vertellen welk beeld wijzelf van Zuidoost hebben. Want het enige goede aan het artikel in de Volkskant is de prachtige foto van het Kwakoe-festival.