12 oktober 2006

9 nov.: presentatie PvdAonderzoek 'verborgen leed van tienermeiden'

Op 9 november 2006 zal de PvdA Gemeenteraadsfractie het onderzoek “Verborgen leed van tienermeiden” aanbieden aan burgemeester Job Cohen. Dit gebeurt tijdens een conferentie over eergerelateerd geweld waar aandacht besteed wordt aan de rol van het onderwijs, zelforganisaties, politie, vrouwenopvang en welke rol de landelijke en lokale politiek kan spelen.

Tijdens de conferentie willen we laten zien wat er op dit gebied al gebeurd is door de vertoning van een documentaire, de presentatie van een onderwijsmethode en de lancering van een website (Transact). Ook is er een mogelijkheid diverse workshops te volgen.

Diverse sprekers zoals o.a. onderzoeksjournaliste Renate van der Zee (NRC), Aleid van den Brink/directrice Vrouwenopvang Amsterdam en Yeter Akin/Verdwaalde Gezichten en vele anderen zullen een bijdrage leveren.

De conferentie is bedoeld voor iedereen die met deze problematiek in aanraking komt, bijv. op scholen, voor hulpverleners, zelforganisaties, jongerenorganisaties, politie, beleidsmakers en politici.

Noteer deze datum vast in uw agenda, de definitieve uitnodiging inclusief het programma ontvangt u binnenkort.
Datum: 9 november 2006
Tijd: 12.45-17.30