17 oktober 2006

Reken uit wat partijen met jouw huur doen

De helft van alle Nederlanders huurt een woning. In Amsterdam is dat zo’n nog veel meer. Hoeveel stijgt de huur van jouw woning als de plannen van het kabinet Balkenende worden doorgezet? En hoeveel stijgen de huren als het VVD, CDA of PvdA verkiezingsprogramma wordt uitgevoerd? Dit kun je uitrekenen op deze site met de ’huurcalculator’. In een aantal stappen kun je het voor je eigen woning uitrekenen.

Dit is een initiatief van Kamerlid Staf Depla. Deze site heeft tot doel mensen te laten zien wat de voorstellen van de politieke partijen voor de huurders in de praktijk betekent.

Daarnaast heeft het tot doel de discussie over huurprijzen en een huurbeleid aan te jagen aan de hand van concrete voorbeelden uit de dagelijkse praktijk. Ik nodig de politici van het CDA en de VVD dan ook van harte uit mij en huurders in Nederland met concrete voorstellen te laten zien hoe deze partijen er voor gaan zorgen dat de woonlasten van huurders niet zo dramatisch zullen stijgen als de voorstellen in de programma`s doen vermoeden.