17 oktober 2006

Wouter Bos is Amsterdammer op Mercatorplein

Zaterdag was Wouter Bos weer in Amsterdam.
Domme zin.
Wouter is namelijk elke dag in Amsterdam. Hij woont er. In Noord. Met vrouw en kind. Hoewel hij een vreemde afwijking als Feijenoordfan heeft en zelfs zegt ‘een speciale band met Rotterdam’ te hebben, is hij gewoon van ons. Van Amsterdam. Dat laten deze foto’s wel zien.

Op het Mercatorplein overhandigde hij het PvdA-boekje ‘Respect’ aan mevrouw Wams. Deze mevrouw zet zich in de Baarsjes erg in voor het multicultureel ouderencentrum, vrijwilligerswerk en is een van de klokkenluiders die er voor zorgde dat er een blowverbod op het Mercatorplein kwam.

Waarom Respect?
PvdA pikt de agressie tegen dienstverleners niet meer. Of het nu gaat om geweld tegen mensen van de sociale dienst, ambulancepersoneel, tramconducteurs of medewerkers van stadstoezicht. Het lijkt wel steeds erger te worden. Onze omgangsvormen zijn aan het veranderen. We zien het allemaal gebeuren en we moeten het stoppen.

Zaterdag reed Wouter Bos mee op een ambulance. Hij sprak met het personeel en volgde hun werkzaamheden. De agressie bij de uitoefening van hun vak zal zeker ter sprake komen.

Op het Mercatorplein werd hij ontvangen fractievoorzitter Manon van der Garde. Ook aanwezig was Arco Verburg (stadsdeelvoorzitter de Baarsjes). Zij spraken allebei over projecten die de veiligheid in de wijken verbeteren. Ook kandidaat-kamerleden als Samira Abbos en John Leerdam waren aanwezig, alsook wethouder Abnoutaleb en diverse (deel)raadsleden.