5 juli 2006

Voorzitterswissel afdeling De Baarsjes

Afscheid voorzitter Margreet Elings
Na jaren lang op alle mogelijke gebieden actief, en zeer actief te zijn geweest binnen de PvdA in De Baarsjes, heeft Margreet Elings op de ALV van 22 juni officieel afscheid genomen als voorzitter van de afdeling.

Eerder was ze ook fractielid en wethouder. Ook verder probeert ze vanaf nu minder actief te worden binnen de partij. Wel blijft ze het politiek cafe organiseren.

“ik wil me er eigenlijk niet mee bemoeien, maar…”
Stadsdeelvoorzitter Arco Verburg sprak een afscheidswoord en noemde daarin de uitspraak “ik wil me er eigenlijk niet mee bemoeien, maar…” kenmerkend voor Margreets betrokkenheid door de jaren heen.

In die jaren is de afdeling aanzienlijk levendiger te worden, en daarin heeft Margreet een grote rol gespeeld. De afdeling bood Margreet als afscheidscadeau een prachtige broche aan in de vorm van een vlinder.

Floris van Overveld nieuwe voorzitter
In het vervolg van de vergadering, als meestal gehouden in muziekcentrum Azlan, droeg Margreet de denkbeeldige voorzittershamer over aan Floris van Overveld. Floris was eerder bestuurslid en duo-raadslid en is dus een meer dan bekend gezicht in de afdeling.

In het dagelijks leven is hij werkzaam voor KWF Kankerbestrijding. Hij werd, mede doordat er geen tegenkandidaten waren, met algemene stemmen gekozen.

Martijn Pont nieuw bestuurslid
Valentijn Wosten, Jean Fransman, Femke ten Velden en ikzelf bleven aan als bestuurslid. Martijn Pont voegt zich bij ons.

Bij monde van fractievoorzitter Martijn de Keizer wenste de fractie het bestuur veel succes toe in de nieuwe bestuursperiode.

Het bestuur zal zich om te beginnen wijden aan het opstellen van een werkplan. Verder zullen wij op zoek gaan naar een nieuwe secretaris, omdat Jean aan het einde van dit jaar verhuist uit De Baarsjes, en, inmiddels met verhoogde urgentie, naar een campagne-coordinator. Daarover binnenkort op deze site meer nieuws.