23 juni 2006

Werkgroep wereldpolitiek van start.

Sinds kort heeft de Pvda Amsterdam Oost/Watergraafsmeer een aantal nieuwe werkgroepen, één daarvan is wereldpolitiek. Wat is het idee? Het stadsdeel is ontzettend belangrijk, maar de PvdA staat natuurlijk voor meer. Zeker met de tweede kamer verkiezingen in het vooruitzicht is het belangrijk en vooral ook leuk om met elkaar te discussiëren over onderwerpen die spelen op landelijk, Europees en wereld niveau. En we doen het niet alleen voor het plezier, de uitkomst van deze discussie kunnen we als input meegeven aan onze afgevaardigden, bijvoorbeeld naar het congres en het politiek forum.
Wil je ook meedenken, -doen en -praten? Kom dan ook naar de eerste bijeenkomst van de werkgroep Wereldpolitiek op woensdag 14 juni om 20.00 uu in het Kraaiennest (Linneaushof 6). Je kunt je aanmelden door een mailtje te sturen naar [email protected].

De voornaamste doelen van het nieuwe afdelingsbestuur zijn:

• Het opzetten van een permanente campagne binnen het stadsdeel, waar onder andere de campagne voor de landelijke verkiezingen in mei 2007 onder valt.
  • Het ondersteunen en volgen van de fractie en de dagelijks bestuursleden van de PvdA in het stadsdeel.
  • Het organiseren van activiteiten rondom landelijke, Europese en wereldpolitiek zodat onze leden samen kunnen discussiëren over belangrijke onderwerpen.
  • Het werven en binden van actieve leden uit alle geledingen van de bevolking (inclusief ‘allochtonen’ en jongeren).
  • Het op peil houden en op onderdelen nog verbeteren van de afdelingsactiviteiten.

Lees op de website over de activiteiten en de taakverdeling binnen het bestuur.

NB. De Werkgroep Permanente Campagne, Werkgroep Stadsdeelpolitiek, Werkgroep Wereldpolitiek en Taskforce Afspiegeling hebben allen buiten bestuursleden nog meer leden nodig. Geïnteresseerden kunnen zich bij de trekkers melden! Zie de adressenlijst voor hun gegevens.