21 oktober 2011

Zorgen om de zorg

In de tweede week van november behandelt de Tweede Kamer de zorgbegroting. Binnen deze begroting vallen tal van maatregelen waar wij ons als PvdA hard tegen verzetten. Een voorbeeld daarvan kennen we allemaal: de ongekende bezuinigingen op het persoonsgebonden budget (PGB). Met hun kortzichtige boekhoudersmentaliteit zorgt dit Kabinet ervoor dat tal van mensen niet langer de zorg krijgen die ze nodig hebben. Sommigen van hen worden zo gedwongen hun huis te verlaten om vervolgens in een instelling te belanden. Dat kan anders. Om die reden presenteert Job Cohen op vrijdag 4 november een sociaal-democratisch alternatief voor de zorg. Een plan dat niet in de eerste plaats om bezuinigingen draait maar vooral om mensen. En waarin we ook nog op de pieken letten.

De presentatie van dit plan willen we op verzoek van Job vooraf laten gaan door een canvasweek. Het partijbureau roept ons op om jullie op om van zaterdag 29 oktober tot vrijdag 4 november de straat op te gaan met ons, de Tweede en Eerste Kamerleden en onze Europarlementariërs. Om met mensen in gesprek te gaan over de Kabinetsplannen die gewone mensen de zorg ontnemen en over het alternatief dat wij bieden. Ook in Oost geven we gevolg aan deze oproep.

Ook in Oost willen we zichtbaar zijn op straat, op dit onderwerp. De zorg is het onderwerp waar dit Kabinet oneerlijk op bezuinigt. Op 1 november gaan we de deuren langs om van mensen te horen wat ze vinden van de plannen. Net als altijd willen dan ook graag de mening over de buurt horen. Op 5 november staat we met de kraam op straat, aan het begin van de Javastraat. Ook hier is iedereen die wil meehelpen, van harte welkom.

Neem voor meer informatie contact op met Anna Herweg