21 juni 2006

Workshops en inschrijving stadsdelendag

100 dagen na de verkiezingen, we blijven alert!
Vrijdag 30 juni 2006
Uit onderstaande workshops kunt u er 2 kiezen.
Keuze 1: Creatieve Industrie
Inleiding: Marleen Stikker, directeur Maatschappij van Oude en Nieuwe Media
Hoe benutten we de creatieve potenties in de stad maximaal en welke rol
spelen de stadsdelen daarin.
Voorzitter: Charlotte Riem Vis
Keuze 2: Opvoedingsondersteuning
Inleiding: Mike Heuves, senior adviseur bij Radar
In de grote steden zijn een aantal multiprobleem gezinnen niet meer te bereiken voor de reguliere hulpverlening. Begeleiding is alleen mogelijk met drang en dwang.
Voorzitter: Lourens Burgers
Keuze 3: Lokaal Ondernemerschap
Inleiding: Gracilio Pigot, (Netwerk020: dienstverlening aan ondernemers) + ketenregisseur onderwijs/arbeidsmarkt, stadsdeel Zuidoost( kwalificeren van kwetsbare groepen jongeren en ondernemers)
De ontwikkeling van achterstandsgroepen kan slechts positief gestimuleerd worden door de betrokkenen economisch perspectief te bieden en hen zelfredzaam te maken.
Voorzitter: Thijs Reuten
Keuze 4: WMO in gemeente
Inleiding: Gerdi Verbeet, Tweede Kamerlid PvdA, woordvoerder WMO
Een rode Wmo vraagt een cultuuromslag bij politiek en ambtenaren!
Voorzitter: Jesse Bos
Keuze 5: Armoede en werkgelegenheid
Inleiding: Ahmed Aboutaleb, wethouder voor oa Werk en Inkomen
Over het tegengaan van achterstanden door armoedebestrijding en het creëren van werkgelegenheid door economisch beleid.
Voorzitter: Andre Bohla
Keuze 6: Huisvesting voor starters
Inleiding: Tjeerd Herrema, wethouder voor oa Volkshuisvesting
Starters hebben grote betekenis voor de emancipatiewaarde van de stad.
Huisvesting voor starters moet daarom extra aandacht krijgen.
Maar tegen welke prijs en ten koste van wie?
Voorzitter: Mala Eckhardt
Keuze 7: Fietstocht door ZuidOost
Rondleiding door Els Verdonk, portefeuillehouder Zuidoost
Zuidoost, the place to be!Verleden , heden en toekomst.
INSCHRIJVING 30 juni 2006
Ja, ik kom 30 juni naar Amsterdam Zuidoost
Naam :
Afdeling en evt. functie :
Emailadres :
Telefoonnummer :
17.30 uur : 1e keus: 2e keus:
20.00 uur : 1e keus: 2e keus:

Eten € 10,00 (Ja/Nee) :

Beschikbaarheid
Voor sommige onderdelen is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Er wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met de aangegeven voorkeuren, maar het kan zijn dat een onderdeel vol is. Reageer daarom snel als u graag mee wilt doen aan een bepaald onderdeel! Aanmeldingen worden behandeld op volgorde van binnenkomst.
Kosten en betaling
Deelname aan ‘100 dagen na de verkiezingen, we blijven alert!’ is gratis, maar voor het avondeten inclusief twee consumptiebonnen (fris, wijn, bier, melk) vragen we een bijdrage van € 10,00. Betalen kan bij het binnenkomen tussen 16.00 en 17.00 uur en om 19.00 uur voor de laatkomers. Als u zich aanmeldt houden we rekening met uw komst en als u zich ook opgeeft voor het eten dan maken wij daarvoor zelfs kosten. Koffie en thee zijn vanaf 16.00 tot 20.30 gratis verkrijgbaar.
Locatie en Bereikbaarheid
‘100 dagen na de verkiezingen, we blijven alert!’ vindt plaats in het activiteitencentrum de ‘Bonte Kraai’, Kraaiennest 68, 1104 CD in Amsterdam Zuidoost. De Bonte Kraai ligt tegenover metrohalte Kraaienest.
Met de auto:vanaf A9 afslag Bijlmermeer-Gaasperdam, richting Bijlmermeer aanhouden, richting K-buurt
Telefoon op 30 juni: 065 262 57 09 (Sabina Gazic). Tot 30 juni kunt u ook contact opnemen met de PvdA Gemeenteraadsfractie Amsterdam 020 552 34 77.
Aanmelden
We stellen het zeer op prijs als u zich voor dinsdag 9 juni aanmeldt, zodat we weten op hoeveel mensen we kunnen rekenen en wie er wel en niet gebruik maken van het avondeten. Aanmelden kan op twee manieren.
1. Per email (dit is het handigst voor ons): Stuur een e-mail met onderstaande gegevens (Inschrijving 30 juni 2006) naar [email protected] en geef uw eerste en tweede voorkeur aan voor een programmaonderdeel dat start om 17.30 uur en uw eerste en tweede voorkeur voor een programmaonderdeel dat start om 20.00 uur
2. Per post: Stuur deze pagina ingevuld naar PvdA Gemeenteraadsfractie – Kr. 2233, Stadsdelendag 2006, Postbus 202, 1000 AE Amsterdam. Geef uw eerste en tweede voorkeur aan voor een programmaonderdeel dat start om 17.30 uur en uw eerste en tweede voorkeur voor een programmaonderdeel dat start om 20.00 uur
NB: Geef duidelijk aan of u wel of geen gebruik maakt van het avondeten en -drinken (maximaal € 10,00 inclusief 2 drankjes)