22 mei 2009

Word gemeenteraadslid voor de PvdA

Volgend jaar maart zijn er gemeenteraadsverkiezingen. De PvdA is sterk vertegenwoordigd in de Gemeenteraad en wil dat graag blijven. Daarom zijn we op zoek naar nieuwe, inspirerende kandidaten die de komende vier jaar onze kiezers in de stad willen vertegenwoordigen. Misschien is dat wel iets voor u!

De nieuwe PvdA-fractie is een club enthousiaste en leergierige mensen die helder denkt, goed formuleert, hoofdzaken van bijzaken scheidt, niet bang is om zaken duidelijk te benoemen, respectvol en geduldig met anderen omgaat, een grote belangstelling heeft voor het wel en wee van de Amsterdammers en de stad, beslissingen durft te nemen, fouten durft te maken en uit het juiste sociaal-democratische hout gesneden is.

Het raadslidmaatschap is niet eenvoudig. Het is niet zomaar een betaald bijbaantje. Ik weet dat uit eigen ervaring. Het vergt tijd, energie en doorzettingsvermogen. Het is geen volledige baan, we maken graag gebruik van de (on)betaalde maatschappelijke ervaring die u meebrengt, het is ook niet iets dat u er even bij doet. En als u gekozen wordt, dan is dat voor een periode van vier jaar.

Bovenal is het raadslidmaatschap een prachtige kans. De Gemeenteraad is de baas in Amsterdam. Daarom is de PvdA-fractie een uitgelezen plek om vorm te geven aan de dingen die u belangrijk vindt voor Amsterdam. Onze raadsfractie heeft mensen nodig die weten wat er leeft en speelt in de stad en ideeën hebben over hoe Amsterdam een sterkere en socialere stad kan worden. Sterker en socialer voor alle Amsterdammers.

Iets voor u? Voelt u zich aangesproken en lijkt het raadslidmaatschap u een mooie uitdaging? Of weet u iemand die dit echt moet doen? Ik hoop het. Want Amsterdam en de PvdA kunnen goede mensen goed gebruiken. Kandidaten kunnen zich vanaf nu tot 25 juni aanmelden bij het bestuur van de afdeling Amsterdam.

Kijk op www.amsterdam.pvda.nl/kandidaat2010 voor meer informatie en hoe u zich aan kunt melden. Benieuwd naar uw reactie.

Hartelijke groet,
PvdA Amsterdam

Lodewijk Asscher,
Politiek leider en wethouder financiën, onderwijs en economische zaken