28 september 2007

Verslag van de gemeentedag

Afgelopen zaterdag liep het stadhuis weer vol met senioren tijdens de jaarlijkse Seniorendag. Veel organisaties waren vertegenwoordigd, van maatschappelijke organisaties tot theaters, er waren overal musici aan het werk, men kon naar lezingen, workshops en discussies. Grote afwezige waren de loketten Zorg en Samenleving (op de bus van Osdorp na!).

Natuurlijk waren de politieke partijen ook vertegenwoordigd. De PvdA pakte flink uit met een grote stand (foto). Stien Kriger (PvdA Seniorenwerkgroep) deelde het traditionele appeltje voor de dorst uit, wat gretig aftrek vond. (foto)

Ikzelf ging in op de vele vragen van de senioren. De meeste vragen die gesteld werden gingen over de problemen met het aanvullend openbaar vervoer en de (on)bereikbaarheid van bepaalde voorzieningen. Ook het gevoel van (on)veiligheid van senioren en de trottoirs waar mensen over losse tegels vallen waren onderwerpen die aan de orde kwamen.