18 januari 2007

'Te vaak wordt agenda door college bepaald.'

Manon van der Garde sprak in haar nieuwjaarsrede tot de Amsterdamse PvdA’ers kort over het hectische jaar 2006 (‘Met euforie – 7 maart – en teleurstelling – 22 november’). Maar ze keek vooral ook vooruit. Onno van der Vlerk keek vooruit naar de Statenverkiezingen van 7 maart

Manon van der Garde had kritiek op de ‘het conservatieve systeem van commissies en traditionele raadsvergaderingen.’ Dat kan anders. ‘Te vaak wordt de agenda van de raad bepaald door het college. Het is aan de raad zelf om dit te veranderen.

Onno van der Vlerk sprak ook over de verkiezingen in 2006. Hij ziet een belangrijke taak voor de PvdA weggelegd om bij de Provinciale Statenverkiezingen weer voluit te gaan. Hij riep iedereen op mee te doen. ‘Doe mee op de drie rode zaterdagen 17 en 24 februari en op 3 maart, doe mee aan de acties op de knooppunten van het OV van 3 tot 7 maart. Doe mee, meld je aan via de website, je afdelingssecretaris of de vrijwilligerscoördinator Koen Maes.

• Klik hier voor de hele speech van Manon van der Garde
  • Klik hier voor de speech van Onno van der Vlerk, voorzitter PvdA Amsterdam