3 november 2007

Succesvolle bewoners Slotervaart starten denktank

Acht succesvolle bewoners in Slotervaart gaan zich inzetten voor hun stadsdeel. Zij vormen een denktank.
Het gaat om Geert Dales (voorzitter van bestuur Hogeschool INholland), Lilianne Ploumen (voorzitter PvdA), Yassin el Forkani (jongerenimam), Nourdine Dahhan (kinderarts), Berend Meyers (directeur Comenius College), Servaas Hiligers (journalist AT5), Rahma el Mouden (directeur MAS) en John Schuster (antropoloog / docent VU). Deze bewoners bieden hun persoonlijke vakmanschap aan, introduceren mede-bewoners in kringen die voor hen nieuw zijn en speuren hun netwerk af voor verbindingen met maatschappelijke doelen in Slotervaart. De denktank mobiliseert en activeert andere bewoners, bedrijven en fondsen die bereid zijn om de ideeën te ontwikkelen en uit te voeren, waardoor nieuwe kringen ontstaan rond de bestaande kringen van de zeven succesvolle bewoners.

Geert Dales fungeert als voorzitter.

Dagelijks bestuurder Ineke Ketelaar opende zondag 4 november j.l. de presentatie van de denktank . De denktank komt van de grond in samenwerking met het Platform Amsterdam Samen, het stedelijke programma voor sociale cohesie en tegen radicalisering.