5 februari 2009

“Steun gemeente voor Amsterdammers die met ontslag worden bedreigd”

De PvdA Amsterdam maakt zich zorgen over de werkgelegenheid in Amsterdam. Er komen steeds meer banen op de tocht te staan door de kredietcrisis. Fractievoorzitter Manon van der Garde wil dat het college actie onderneemt.

Manon van der Garde: “De berichten over de effecten van de kredietcrisis op de arbeidsmarkt zijn verontrustend. Wij willen zeker weten dat het college er alles aan doet om Amsterdamse banen te behouden. Amsterdammers die met ontslag worden bedreigd, moeten kunnen rekenen op de steun van de gemeente.”

De PvdA fractie wil dat Amsterdammers weer zo snel mogelijk worden begeleiden naar een nieuwe baan. Bovendien moet de gemeente meteen ingrijpen op het moment dat de werkloosheid toeneemt en moet er duidelijkheid komen over de manier waarop het college van plan is het midden en klein bedrijf te ondersteunen. Tenslotte wil de fractie weten wat er kan worden verwacht van de gemeentelijke arbeidsmarkttop in het voorjaar.

Lees de schriftelijke vragen die aan het college zijn gesteld en het actieplan Aanpakken