9 februari 2010

Samen sterker uit de crisis

De crisis is hard aangekomen in alle Amsterdamse huishoudens en bedrijven, van Zuidoost tot aan Rivierenbuurt. En nog altijd zijn we niet uit het dal: Amsterdammers raken hun banen kwijt of komen moeilijker aan de slag, bedrijven verliezen nog altijd klanten en inkomsten. Ook de gemeente moet de komende jaren toe met veel minder geld, terwijl de uitdagingen voor de stad onverminderd groot blijven.

De PvdA wil dat Amsterdam hoe dan ook een financieel gezonde stad blijft, waar de lasten van de financiële crisis eerlijk worden verdeeld. We willen blijven investeren in betere scholen, veilige straten en effectieve bestrijding van armoede. We willen blijven werken aan de ontwikkeling van mensen en aan een sterke economie die werkgelegenheid biedt aan álle Amsterdammers.

De inwoners van onze stad hebben het momenteel al moeilijk genoeg. De PvdA kiest er daarom voor om de gemeentelijke belastingen niet te verhogen. Op die manier willen we onze bijdrage leveren aan de oplossing van de problemen in Amsterdamse huishoudens en bedrijven.

Hieronder de bezuinigingsplannen: