7 november 2006

Rotterdam komt woensdag naar Amsterdam

PvdA investeert wel in de grote steden. Rotterdam op 8 november op bezoek in Amsterdam

De PvdA fracties uit Rotterdam en Amsterdam wisselen op woensdag 8 november ervaringen uit. Beide steden hebben vergelijkbare problemen, maar vaak ook verschillende oplossingen. Wat werkt wel, wat werkt niet. En vooral: wat kunnen we van elkaar leren?

Het huidige kabinet heeft geen oog voor de grote stad. Het zijn provincialen in Den Haag. Ze bezuinigen op de oude wijken, die nodig opgeknapt moeten worden. Ook de voorstellen om de huren vrij te geven, heeft voor veel mensen grote gevolgen. PvdA neemt de mensen in de grote steden wel serieus. Vandaar dat Ahmed Aboutaleb destijds al zei: ‘Dit kabinet is een plattelandskabinet.’

Vanuit Rotterdam zijn de raadsleden Richard Moti, Matthijs van Muijen, Birsil Gülmüs en Duco Hoogland aanwezig.

Vanuit Amsterdam zijn fractievoorzitter Manon van der Garde en de raadsleden Jesse Bos, Sabina Gazic, Peggy Burke, Anne Graumans, Karina Schaapman, Thijs Reuten, Lupe Manuela en Yman Mahrach aanwezig.

Programma woensdag 8 november
In Café Zeppos, Gebed zonder End 5:

12.30 lunch. Twee onderwerpen zullen worden besproken.

WMO: Jesse Bos en Matthijs van Muijen leggen uit hoe zij in hun stad omgaan met deze wet die per 1 januari ingaat.

Veiligheid: De fractievoorzitters Van Heemst en Van der Garde spreken kort over hun ideeën, hun visies op dit onderwerp.

Vanaf 15.00 – flyeren op de ten Katemarkt in Amsterdam Oudwest. Daar zullen de vrijwilligers van de PvdA Oud West ons ontvangen.