24 mei 2007

Realisatie Westermoskee, zonder dit Milli Görüs

Snelle realisering project Westermoskee zonder Milli Görüs gewenst

De PvdA Amsterdam gunt de bewoners van de Baarsjes een moskee, maar heeft er geen vertrouwen meer in dat dit met het huidige bestuur van Milli Görüs kan. De PvdA vindt dat dit bestuur zich heeft gediskwalificeerd als gesprekspartner totdat zij ondubbelzinnig afstand heeft genomen van het gebruik van geweld.

De PvdA wil dat de mogelijkheden onderzocht worden het project uit te voeren zonder het huidige Milli Görüs. De bewoners die wachten op een woning en die wachten op een mooi gebedshuis zijn de dupe.

PvdA-woordvoerder Frank de Wolf: “De grens is echt bereikt. De uitspraken van meneer Dag en de opstelling van Milli Görüs in de afgelopen maanden hebben een prachtig project tot de rand van de afgrond gebracht. We willen dat er ondubbelzinnig afstand wordt genomen van deze uitspraken door de heer Dag. Daarnaast wachten wij nu eerst het integriteitsonderzoek van de BIBOB af voordat we als gemeente weer contacten met dit bestuur aangaan.”

De PvdA wil dat de mogelijkheden worden onderzocht om het project zonder Milli Görüs voort te zetten. De heer de Wolf: “Iedereen wil graag dat dit project wordt afgerond, behalve Milli Görüs. Daarom moeten we zo snel mogelijk kijken of het mogelijk is om verder te gaan met het gehele project of anders in ieder geval met de bouw van de woningen, bedrijfsruimtes en parkeergarages.”

Hieronder (in WORD) de twee moties die woensdag tijdens de Gemeenteraad zijn ingediend en aangenomen.