20 mei 2010

PvdA wil duidelijkheid voor studenten Zuiderzeeweg !

Naar aanleiding van het artikel “Studenten erg onrustig door onzekerheid” in de Metro van woensdag 19 mei 2010 vraagt de PvdA aan het Dagelijks Bestuur van Amsterdam Oost duidelijkheid. Uit dit artikel blijkt dat de vergunning voor de studentenwoningen aan de Zuiderzeeweg in Amsterdam Oost deze zomer afloopt. DUWO, de verhuurder van de studentenwoningen, geeft in dit artikel aan dat zij in overleg is met het Dagelijks Bestuur van Amsterdam Oost, maar dat deze onderhandelingen moeizaam verlopen. De PvdA wil van het Dagelijks Bestuur weten waarom deze gesprekken zo moeilijk gaan en welke nieuwe eisen aan de studentenwoningen worden gesteld.

Meint Helder, fractievoorzitter PvdA Amsterdam Oost, wil dat er een einde komt aan de onzekerheid voor studenten. Helder: “ De studenten aan de Zuiderzeeweg hebben bericht gekregen dat de huurcontracten per 28 juli worden beëindigd, toch hopen zij dat zij ook na de zomer nog aan de Zuiderzeeweg kunnen wonen. Aan deze onzekerheid moet snel een eind komen. Studenten moeten snel weten of zij op zoek moeten naar een andere woonruimte of dat zij kunnen blijven.”

Volgens Helder is het te vroeg om zomaar te stellen dat de studenten aan de Zuiderzeeweg moeten kunnen blijven. Daarvoor is eerst meer informatie nodig. “ Daarom heeft de PvdA-fractie schriftelijke vragen gesteld aan het Dagelijks Bestuur, de beantwoording wachten wij eerst af, zegt Helder.

Het Dagelijks Bestuur van Amsterdam Oost moet de vragen binnen vier weken beantwoorden.