14 maart 2009

PvdA stelt vragen over Koningskerk

Eind 2008 heeft het u, als Dagelijks Bestuur, besloten de planvorming rond Middengebied Don Bosco opnieuw in beraad te nemen. U heeft toegezegd met nieuwe plannen te komen en deze plannen samen met bewoners te ontwikkelen.

Een belangrijk argument voor deze nieuwe planontwikkeling was het feit dat de Christus Koning Kerk niet doorgaat. De PvdA heeft vernomen dat ondanks het feit dat er nieuwe plannen worden ontwikkeld Ymere , als eigenaar van de kerk, het huurcontract met de gebruikers heeft opgezegd. Dit roept bij de PvdA de volgende vragen op. Onderstaande vragen heeft de PvdA-fractie schriftelijk gesteld aan het Dagelijks Bestuur van Oost-Watergraafsmeer.

1. Is het juist dat Ymere het huurcontract met de gebruikers van de Christus Koning Kerk heeft opgezegd ?

2. Zo ja, met ingang van welke datum is de huur opgezegd ?

3. Heeft Ymere alternatieve locaties aangeboden aan de huidige huurders voor een vergelijkbare prijs ?

4. Welke huurders hebben een huurcontract voor gebruik van de Christus Koning Kerk en welke activiteiten door welke mensen worden daar georganiseerd ?

5. Heeft het stadsdeel een rol in het zoeken van een alternatieve huurlocatie voor deze mensen en activiteiten en welke rol is dat dan ?

6. Welke plannen heeft Ymere met de Christus Koning Kerk en op welke termijn is Ymere van plan te starten met de uitvoering van deze plannen ?

7. Passen deze eventuele plannen in de nieuwe planontwikkeling van het stadsdeel ?

8. Is het Dagelijks Bestuur met de PvdA van mening dat eventuele plannen van Ymere gelijktijdig moeten worden ontwikkeld met de plannen voor het Middengebied Don Bosco, zodat er sprake is van één integraal plan voor Middengebied Don Bosco ?

9. Op welke termijn kan de stadsdeelraad kennis nemen van de nieuwe plannen voor Middengebied Don Bosco en wanneer start de bewonersparticipatie ?